Dotaz
Květa
Dobrý večer . Zkouším se jako první optat tady, protože se bojim. Jsem hodně let závislá na drogách a chtela bych se léčit. Mam ale dvě děti a nam strach, že bude problem ze socialkou. Kdyz pujdu na leceni vezmou mi je? To bych radsi nesla.
Květa

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Květo.
Zdali jsem Váš dotaz dobře pochopila, jste uživatelkou drog, ráda byste se obrátila na odbornou pomoc, ale protože jste zároveň matkou dvou dětí, obáváte se případných potíží s OSPODem (Orgán sociálně-právní ochrany dětí)?
Dnes se již naštěstí děti neodbírají, jako tomu bylo v časech minulých. K takto razantnímu kroku OSPOD přistupuje, pakliže se opakovaně situace nelepší a selžou všechny jiné možnosti. Pokud se jinak o děti staráte řádně, děti prospívají (netuším, jak jsou staré, zda chodí do školy nebo ještě ne?) a žádný jiný zásadní problém není, nemusíte se obávat, když problém závislosti začnete zodpovědně řešit. I pokud by se o Vás OSPOD začal zajímat, tak rozhodně to nebude problém, jako kdybyste svou závislost neřešila vůbec.
Moc jste toho neuvedla, nevím kolik je dětem let, zda máte partnera, pokud ano, tak zda je také uživatel drog. Jaká je Vaše celková situace, ani kde přibližně žijete (podle toho Vás můžeme vhodně nasměrovat na vhodnou pomoc pro Vás).
Pokud je pro Vás dostupná Praha, doporučuji, abyste se obrátila na naše ambulantní zařízení, kontakt níže, kde je v nabídce služeb i program pro závislé matky/uživatelky.
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:    220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email:   stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. konzultace)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde konkrétně informace pro matky: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Nebo:
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
PhDr. Ilona Preslová
Telefon:    +420 220 80 31 30
+420 702 036 237
Email:  pece.dite@sananim.cz
Více zde:
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/komu-je-ckp-urceno.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/co-nabizime.html
Dále vkládám odkaz s informacemi o terapeutické komunitě, která se přímo specializuje na léčbu matek/uživatelek. Zde probíhá léčba drogové závislosti a matka má své dítě po celou dobu u sebe, nejsou tedy separovány. Pokud byste měla zájem o pobyt v této komunitě, ve výše zmíněném Denním stacionáři, by Vám kolegové pomohli vše zprostředkovat a zařídit.
Více informací o tomto léčebném zařízení, kde se matky léčí společně se svými dětmi zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
O podmínkách příjmu do zařízení se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu ozvat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela.
Veškerá výše zmíněná zařízení jsou součástí stejné organizace (www.sananim.cz) stejně jako tato webová poradna, kam jste právě napsala. Tato zařízení tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim a jejich dětem pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit. Můžete se prozatím jen nezávisle informovat o možnostech, které byste mohla využít a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál.
Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá a jak se Vám a dětem daří. V případě potřeby kdykoliv napište.
S pozdravem, MK