Prosba o pomoc
Lakyn
Dobrý den prosím o radu. Jsem uživatel Pervitinu přez nos. Posledního půl roku se snažím přestat ale vubec mi to nejde a začínám být zoufalý. Začjnají se u mě projevovat u uzkosti a deprese a to mi nepřijde uplně dobré vzhledem k mému věku 20let. Už jsem síky pervitinu přišel o dost lidí a věci a nechci aby to pokračovalo tak prosím o všemožné rady co dělat. Děkuji a hezký zbytek dne. Lakyn

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je fajn, že píšete. Pokud se Vám nedaří svépomocně pervitin ze svého života vypustit, je asi na čase si nechat pomoci.
To co popisujete, pociťuje většina uživatelů drog, proto se nebojte o tom, co se Vám honí hlavou a prožíváte, otevřeně hovořit. Nejlépe v osobním kontaktu v nějaké odborné službě, byť ambulantní, pokud neuvažujete o léčbě jako takové (pobytové).
Odstřihnout se od všeho co s drogami nějak souvisí je pro začátek základ. Bez toho moc dobře udržet trvalou abstinenci nelze, bohužel.
Chutě na další užití je celkem běžný jev, který patří k psychické závislosti, nemusíte se za to stydět.  Je třeba o tom hovořit, abyste měl šanci více porozumět svým vnitřním spouštěcím mechanismům a uměl pak těmto situacím lépe čelit, předcházet jim, pracovat s nimi, ustát je. Je dobré si uvědomit, že chutě jsou pouze chvilkový stav, který stejně jako přišel, zase odejde a nepodléhat panice. Je vhodné si je zbytečně ,,nehýčkat" - tím myšleno zbytečně se neutápět ve vzpomínkách ,,jaké to bylo, když...", neposlouchat hudbu, kterou máte s konzumací spojenou, nesledovat filmy s drogovou tématikou, neprohlížet fotky z jízd a s přáteli/uživateli apod. Zkrátka se celkově snažit odpoutat svou pozornost jinam (je úplně jedno kam). Někomu pomáhá sport, někomu výtvarný projev, další to řeší manuální prací od úklidu až po vyrábění něčeho. Je to různé a každý si musí najít činnosti, které zvládne a alespoň trochu ho baví. Tím zabere čas, odpoutá pozornost jinam a má pak dobrý pocit za prvé - ze své odvedené práce, za druhé - že další den je za ním a on to zase zvládnul...
Chápu, že teď si to moc asi neumíte představit, to co popisujete, jsou celkem běžné prožitky všech, kteří mají stejný problém jako Vy. Pociťují prázdno, nic je nebaví, neví si rady... Netuším, zda máte (nebo měl) nějaké zájmy, koníčky, ke kterým by se dalo vrátit, zda by šli obnovit nebo nalézt nové (?). Možná to zpočátku nebude úplná euforka, ale postupně se Váš zájem zase obnoví. Je to všechno kolem abstinování a znovunalezení sám sebe -  běh na dlouhou trať, je třeba trpělivosti a každý den Vás posune dál a blíž k tomu, po čem toužíte, ke spokojenosti sám se sebou.
Věřím, že terapeutická podpora, by Vám velmi pomohla. Lépe byste se orientoval v prožívání, lépe rozuměl tomu, co se s Vámi děje a bude dít...
Pokud budete potřebovat kontakty, můžeme Vám nějaké doporučit. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše služby, máme jich poměrně dost.
Vše o jednotlivých zařízeních, zde na našem webu: www.sananim.cz.
Nebojte se otevřenosti a upřímnosti, jen tak je cesta ven...
Držím Vám palce, přeji dostatek síly a motivace. Pokud budete potřebovat, napište kdykoliv znovu.
Tak se držte!
S pozdravem, MK