Pervitin
Petra
Dobrý den,
Pervitin jsem poprvé zkusila v 17letech a užívala jsem ho jen opravdu vyjmečně. Teď mi je 20let. Minulý rok jsem začala brát pervitin každý víkend. Po pár měsících jsem začala brát i v týdnu a teď cca půl roku jsem na pervitinu vlastně pořad. Nepamatuju si kdy naposledy jsem byla cely týden čistá, bez drogy. Sama si začínám uvědomovat že se spoustu věci změnilo a že tohle je už rutina. Mám už jen pocity smutku, beznadějně, úzkosti. Když si řeknu že si dám pauzu, že už drogy nechci tak si nakonec stejně jdu a dam si. Den bez pervitinu jen prospím, jsem unavená, bez nálady. Nevím jak přestat

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Petro.
Je dobře, že píšete a máte snahu se svou situací začít něco dělat.  To jak to s Vámi bude dále vypadat, záleží především na Vás a na tom, jak se k celé záležitosti postavíte.
Ke konzumaci drog patří i etapy, kdy samotná droga již nepřináší takový zážitek, který je očekávaný a který buď může dotyčná osoba nalézt v jiné droze (přebít tak svou závislost jinou závislostí na jiné látce, což bych rozhodně nedoporučovala, protože to v samotném výsledku vůbec nic neřeší). Závislost se tím stává komplikovanější, čím déle trvá, tím se násobí poškození organismu, psychiky, stoupá tolerance, sílí samotný návyk. I u jiné případné konzumující látky postupem dojdete k tomu, že to není to, co byste očekávala... Je to začarovaný kruh.
Rozhodně rozumnější je se pokusit drogy ze svého života vypustit. Není to sice úplně jednoduché, ale rozhodně to není nemožné. Život se závislostí nijak zvlášť snadný také není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došla osobně popovídat a informovala se tak o možnostech, kterých byste případně mohla využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sama svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Pokud byste nevěděla, kde u Vás K-centrum je, tak napište, odkud jste, vyhledám Vám kontakt. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše zařízení, zde:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon:     283 872 186
Email:         kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Mějte se hezky a zvažte to. Držím palce!
S pozdravem, MK