Předávkování
Petr
Dobrý den,
Před 5ti dny jsem požil pervitin, se kterým nemám zkušenosti. Byl to dlouhý den bez spánku a večer po práci jsme se viděli ještě s kamarády, s kterými si občasně zakouříme trávu (1-3x do měsíce) a tak tomu bylo i ten večer. Byl jsem už unavený ale jointa jsem si s nimi dal. 10 minut na to jsem měl stav, který už nikdy nechci zažít. Vím že za to mohl pervitin, málo jídla a žádný spánek.. a poté kombinace s THC. Dostal jsem strach, motala se mi hlava a mozek úplně vypl... chtělo se mi furt zvracet a nemohl jsem ani pořádně dýchat.. museli mne odvést domů, kde se mnou zůstal kamarad. Rikal sem, ze chci zavolat sanitku... dostal jsem strašný strach, schýzy a bylo to opravdu psycho.. nikdy jsem nic takového nezažil. Z niceho nic na me přešel třes, horečky, zimnice, odumřela mi čelist, necítil jsem ani ruce, nohy...hrozne jsem se klepal. Musel jsem do sprchy ale nic nepomohlo..byl jsem zcela dehydratovany...vypil jsem hodně vody, kterou následně vyzvracel, a trvalo to hodně dlouho.. ten stav už byl nesnesitelný...stupňovalo se to čím dal vic, byl jsem bily jako stěna, rty modré, necítil jsem tep ani dech... nemohl jsem se nadechnout. Kamarad rikal at si lehnu a spim.. ale neslo to.. dychal jsem zhluboka a měl strach že se neproberu... nemohl jsem ani mluvit. Vzdy když jsem zavřel oci,jako bych upadl do bezvedomi, zapadl mi jazyk,necítil jsem čelist, ruce ani nohy a mozek mi vypl... neda se to popsat doslovně,ale tento stav kdy jsem byl opravdu na kraji svých “možnosti”, strachu... už nechci zažít a doufám ze to neponese nějaký následek?
Nakonec jsem prý nějakým způsobem usnul a probudil se ve 2 odpoledne. Následující den jsem nebyl schopen přemýšlet, mel jsem žízeň a necítil jsem chuť žádného jidla... připadal jsem si jak v jiném světě a měl jsem opět strach ze nepřijdu k sobě nebo ze můj mozek je nějakým způsobem poškozen, nedej boze ze ze mne bude “blazen”
Ten den jsme se byli projit a pak jsem odpočíval..další den jsem prospal a třetí den na to taky včetně vcerejska..ale stále mne bolí hruď a u srdce. Dnes už tedy méně, a opět jsem cely den prospal... každopádně je mi už lepe. Jen se chci zeptat, zda-li mám jít na nějaké vyšetření. Mozku,srdce či jakékoliv jiné.. nebo se to do týdne ustali a budu opět při sobě v plné sile schopen pracovat a sportovat na 100%?
Byla to velice špatná zkušenost a opravdu naposled.
Predem moc dekuji, s pozdravem Petr.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
hned v úvodu bych Vás chtěla uklidnit, že stav odezní a opět budete moct pracovat a sportovat. Aktuálně nevidím potřebu jakýchkoliv dalších vyšetření, spíš by podrobná vyšetření typu CT mozku a vyšetření cév ještě víc rozjely úzkosti a obavy, protože byste očekával nějaký nález, a pokud by byly vyšetření negativní, Vaše pochybnosti by se ještě zvýšily. To je mechanismus vzniku různých úzkostných poruch. Jste mladý, doteď jste byl zdravý a v pořádku, opravdu není potřeba se znepokojovat.
Píšete, že jste měl poprvé v životě pervitin, celou noc jste nespal a ještě šel druhý den do práce. Sám si umíte představit, jak je to vyčerpávající, protože tělo i mozek potřebují odpočinek, a bez adekvátního odpočinku se můžete dostat do stresu z vyčerpání, z nedostatku spánku se můžou objevit přechodně "schízy, deprese", sám si to můžete vyzkoušet za střízliva, když se budete snažit 24 hodin a víc nespat. Mozek potřebuje oddech, aby se regeneroval. Předpokládám, že jste počas intoxikace málo pil, byl jste aktivní, prostě jak to běžně na pervitinu bývá.
Marihuana má tu vlastnost, že v kombinaci s jinými drogami se stává nepředvídatelnou svým účinkem. Můžete mít jak pozitivní, tak negativní zážitek. V kombinaci s jinou drogou můžete mít najednou zážitek, jaký jste nikdy předtím nezažil. Zhulit se na pervitin v kombinaci s vyčerpáním s největší pravděpodobností přinese zážitek negativní, protože máte negativní setting. Co popisujete mi připadá jako předávkování THC, co se Vám mohlo stát, protože jste byl vyčerpaný a tím Vaše tolerance k THC byla znížená.
Píšete, že už je Vám líp, a věřím, že Vám bude čím dál tím líp a zůstane Vám na to jenom špatná vzpomínka. Vydržte, během pár dnů to všechno přejde.
S pozdravem,
VP