Úzkost kokain
Lenny
Dobrý den,
Moc se omlouvam, ze otravuji.
Mám uzkostnou poruchu a bohužel jsem si dala kokain. Už třetí den mám depresi a nepříjemné stavy, necitlive končetiny, bušení srdce.
Chci se jen zeptat a ujistit, ze mi bude zase dobře. Neberu kokain často, párkrát v životě jsem ho mela. Mám strach z psychózy, ale jak říkám ted jsem mela po dvouch letech
, jen se chci ujistit, že bude vše dobrý. A jestli se může rozvinout psychoza , když ho skoro vůbec neberu.
Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
kokain je látka, která s sebou riziko rozvoje psychických potíží nese. A to i při jednorázovém užití. Obzvlášť pokud máte k psychickým potížím sklony, pak byste se stimulačním a halucinogenním látkám měla zcela vyhnout. Riziko je pro vás vyšší než pro jiné.
Samozřejmě se může stát, že se vše srovná. Bohužel vám to ale nikdo nezaručí. Navíc jsou to už tři dny od užití a vy se pořád cítíte nepříjemně. Počítala bych proto na vašem místě i s tím, že budete muset navštívit odborníka. A pokud možno, jestli se do konce týdne situace nezlepší, rozhodně byste měla urgovat objednání k psychiatrovi-adiktologovi, kterému budete moci bez obav říct, co se skutečně stalo. Objednání je často až za nějakou dobu a pokud se vše srovná, vždy můžete objednání zrušit. Pokud byste potřebovala poradit s kontaktem, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. Pokusila bych se vás zprostředkovat kontakt na psychiatra.
S pozdravem, a přáním, aby se to srovnalo,
Gabriela Minařík.