Extáze a vysoký krevní tlak
Olka
Dobrý den mám otázku, chtěla bych zkusit extázi, ale nevím jestli mi to ještě nepřitíží, beru léky na vysoký krevní tlak. S alkoholem a tlakem potíže nemám klidně piju i na ty léky jenom se mi pak strašně motá hlava. Chtěla bych éčko zkusit poprvé a naposled nehodlám ho dál užívat, ale jenom zkusit.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že užíváníte léky na krevní tlak, nepíšete však jaké, ani v jakém dávkování.
Mluvíte o tom, že společně s alkoholem vám léky problém nedělají, ale zároveň si uvědomujete, že spolu evidentně léky a alkohol nějak interagují, protože se vám po užití motá hlava. Osobně si myslím, že to je celkem jasné znamení, že i kombinace s alkoholem není dobrý nápad, a považovala bych to za jasný důvod pro to, abyste byla i v případě kombinace s alkoholem velmi opatrná, pokud už se jí raději nevyhnete docela.
Pokud jde o extázi je situace o to komplikovanější, že její složení je v dnešní době značně nevyzpytatelné, Nezřídka obsahuje stimulační látky nebo má sama o sobě stimulační efekt, který krevní tlak ještě zvýší. Lidé s oběhovými problémy (a tedy i s vysokým tlakem) by se tedy měli podobným experimentům právě z důvodu vlivu na krevní tlak vyhnout. Takže za naši poradnu vám rozhodně takový pokud nedoporučujeme.
Může se stát, že jednorázově se nic nestane. Ale nikdo vám to nezaručí. Píšete sice, že chcete extázi vyzkoušet jen jednou, ale jak myslíte, že většina uživatelů začíná? I oni chtějí zažít něco nového ... často si říkají, že to jen jednou vyzkouší. Účinek extáze je pro ně ovšem natolik příjemný - zvyšuje sebevědomí, dá vám pocit sounáležitosti, radosti až euforie, cítíte lidskou blízkost apod. ...po příjemném zážitku může být velmí těžké další nabídce odolat.
Pokud vás přes všechna rizika od užití neodradím, buďte na sebe opatrná. Upozorněte na své zdravotní problémy někoho blízkého, kdo bude experimentu přítomen. Před samotným užitím, ale i po užití, si zkuste dopředu zajistit příjemné a klidné prostředí, kde se budete cítit bezpečně a dobře. Odpočívejte, dostatečně pijde (něco jiného než energy drinky a alkohol). A po užití tablety si dejte dostatek času na náběh účinku. Dnešní tablety jsou v tomto směru nevyzpytatelné. Účinek některých nastupuje až po několika desítkách minut, nebo i hodině a půl. Obrovským rizikem by pro vás bylo užití další tablety v domění, že ta první nezafungovala.
Stačí to v tuto chvíli takto?
Opatrujte se, zdraví máte jen jedno.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.