Marihuana
Martina
Dobrý den,prosím vás mám dotaz - mé již dospělé děti doma v pokoji kouří marihuanu,neustále zato nadávám ale nic mi to není platný jsem bezradná. Mám ještě dalšího postižené syna a myslíte že když to po jejich užití smrdí přes celý byt může jemu nějak škodit??Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Domnívám se, že postiženému synovi marihuana nejspíš takhle na dálku nijak neškodí. Otázka je, jak celou věc prožívá, co pro něj zápach marihuany znamená apod. Na takové otázky odpovědět nedokážu. Předpokládám při tom, že byt není neprodyšně zakouřený, ale máte možnost větrat a syn nemá žádné zásadní dýchací potíže.
Jiná věc je, že máte doma dva zdravé dospělé syny a ti doma i přes vaše opakované hrozby užívají marihuanu. Mám pocit, že pokud žijí lidé ve společné domácnosti, je potřeba, aby si navzájem vycházeli vstříc a byli k sobě tolerantní, stejně jako měli doma své povinnosti. Stejně tak by neměli obtěžovat svými "koníčky" ostatní. A za mě by sem patřil i zápach z marihuany linoucí se celým bytem. Napadlo vás někdy zkusit si s nimi na toto téma promluvit konstruktivně a stanovit společně nějaká pravidla, která by byli synové ochotni akceptovat? Ať už by šlo o následné větrání, které by si vzali na starost nebo dokonce užívání mimo prostory bytu.
Umím si představit, že zápach z marihuany pro vás bude jen jedna z věcí, kterou v denno denním fungování řešíte. Přesto, kdybyste potřebovala, je možné si o své situaci zajít promluvit osobně do poradny. Využíváte služeb nějaké neziskové organizace, která by vám ve vaší situaci ulevila?
S přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.