Marihuana
BP
Zdravím Vás ...
Chcel by som sa Vás opýtať, fajčil som marihuanu cca. 1 rok tak raz za týždeň ( najčastejšie piatky ) . Momentálne už ju 2 mesiace nefajčím, necítim žiadne nepríjemné pocity, vedľajšie účinky.
Len by som sa rád opýtal že stále sa neviem moc sústrediť na okolitý svet a čo ma najviac štve že dosť často si pripadám ako keby som bol znova v tom opojenom stave, teda zhulený aj keď už ju vôbec nefajčím . Viem dva mesiace je síce krátka doba, ale chcel by som sa o to informovať že či je to normálne dostávať tento STAV aj bez toho, teda marihuany.
Ďakujem za Váš čas, názor a pomoc. Veľmi si toho vážim.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaše znepokojení, dobře, že píšete. Vážíme si Vašeho poděkování a uznání, je pro nás důležitou vzpruhou do další práce.
Každý člověk je jedinečně nastavený individuál, se specifickými předpoklady a výbavou, kterou dostal po předcích do vínku. Účinky drog, stejně jako dopady jejich užívání, se proto mohou u jednotlivců lišit.
Stavy, které popisujete, nejsou nijak vzácné, většinou však samy postupně po různě dlouhé době vymizí a odejdou, zpravidla nejpozději v horizontu týdnů od posledního užití.
Marihuana a v ní obsažené psychoaktivní látky, mohou u někoho, především, pokud má pro to předpoklady a nastartovat, prohloubit psychické poruchy, nebo rozvinout psychické onemocnění, které potřebuje léčbu. Stává se, že se nemocný nemusí úplně uzdravit nikdy, i kdyby se po zbytek života drogám vyhýbal.
Doporučuji zachovat klid, s velkou pravděpodobností, pokud se budete nejen marihuaně, ale i dalším psychoaktivním látkám, pokud je nepředepíše lékař, vyhýbat, stavy, které Vás zneklidňují, časem odezní. Zdůrazňuji, že mimořádně rizikové, pro Vás jsou především halucinogeny a psychostimulanty, rizikem však zůstanou i další typy drog, včetně alkoholu.
Možné je i to, že nepříjemné stavy nemusí s předchozím, dlouhodobějším užíváním marihuany, souviset.
Pokud by měly nepříjemné stavy přetrvávat, nebo se v různých intenzitách vracet v horizontu měsíců, spíše měsíce, navštivte lékaře, nejlépe psychiatra - adiktologa a vyložte karty na stůl. Nikdo Vám hlavu neutrhne, naopak, získáte kromě odborné péče i obdiv a respekt, že jste dokázal od užívání drog upustit. Vhodná terapie, případně s dočasným nasazením bezpečných léků, Vás mohou stabilizovat, pomoci Vám, dát se dopořádku.
Doporučuji Vám se na šikovného odborníka zeptat, nechat si doporučit někým blízkým, z okruhu rodiny, či bezpečných přátel. Pomoci Vám mohou informace s kontakty na DIP - Drogovom informačnom portáli:
http://www.infodrogy.sk/
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište, ať je lépe,
Amrit Sen.