Jak postupovat
Monika
Dobrý den,mám dvě děti co chodí na druhý stupeň ZŠ,mají spolužáka co bere drogy,tenhle spolužák je naučil kouřit cigarety ,a začíná je učit kouřit marihuanu,co můžu udělat. Děkuji moc.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Moniko,
díky za dotaz.
Ptáte se, co můžete dělat, když vaše školou povinné děti experimentují s marihuanou.
Můžete se pokusit zabránit kontaktu se spolužákem, což jako druhotné určitě doporučuji, ale nejdůležitější je o tom s dětmi mluvit. Těch, kteří vašim dětem mohou nabízet marihuanu a jiné drogy je a bude vždy dost. Bohužel. A vy, ani jiný "rozumný" dospělý, u toho nebude. Děti se v těchto situacích musí pokaždé rozhodnout samy. A my, rodiče, chceme, aby se rozhodovaly správně. Proto je ve vaší situaci to nejdůležitější, otevřeně a srozumitelně o tom doma mluvit.
Neznám vaše výchovné strategie, atmosféru a zvyky, které jsou ve vaší rodině. Nevím, jak s vašimi dětmi přesně mluvit, to víte především vy. Nevím, jak jste o tématech drog a jejich rizik mluvili dosud, jak je zvykem mluvit o jiných nelehkých tématech. Tohle a další věci hrají roli v tom, jakou startegii zvolit. Nakolik direktivní, nakolik liberální, zda vyhrožovat či slibovat. Nebo trestat? Strategii je třeba si důkladně promyslet a být připraven i na nečekané zvraty.
Není dobré, ani nezbytné, abyste na to byla sama. Doporučuji vám dohodnout si konzultaci v Poradně pro rodiče. Najdete ji na adrese Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1, Tel.: 284 824 234, nebo 739 268 527, e-mail: rodice@sananim.cz . Další informace o tomto zařízení najdete zde - http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
V Poradně můžete s pomocí odborníků svoji situaci důkladně probrat a nejvhodnější strategii si připravit.
Určitě doporučuji, aby součástí vaší strategie byla i v nějaké formě informace škole.
Možná by vás zajímalo a vezměte to jako pozvání, že k tématu drog ve škole chystá SANANIM veřejnou odbornou debatu. Více informací najdete zde - http://sananim.cz/zveme-vas.../296/drogy-pod-lavici-verejna-debata.html.
S pozdravem J.Chudomel