chování při užívání pervitinu
Eva
Dobrý den,
můj přítel (bývalý?) je uživatel pervitinu. Tedˇse vrátil z vězení a v podstatě ihned začal znovu brát, přitom mi sliboval co a jak bude a že už se k drogám nevrátí.
Určitě si řekne, že není o co stát a měla bych být ráda, že spolu nejsme. A já to taky chápu, ale co mě mrzí nejvíce je, že se ke mě nakonec začal chovat hnusně ke mě, začal mě obviňovat z nevěry, že to má zjištěné (není to pravda) a že jsem nešťastná jen proto, co jsem já udělala. Nemůžu tomu uvěřit, že to tahle přetočil proti mě. Najednou mě vlastně už vůbec nepotřeboval ani slyšet do telefonu ani vidět. Párkrát se stalo, že mi napsal třeba sms, že se mi omlouvá za to jak se chová, ale třeba hned další den je všechno zase jinak a obviňuje mě. Nakonec mě vlastně vyhodil on, že chce mít klid a nechce nic pořád probírat - myšleno fetování.Tak už ho nekontaktuju, ani on mě, přesto je mi líto z čeho mě obvinil a mi se zdá, že tomu snad i věří. Pořád se zabývám tím, jestli to mám ještě nějak vysvětlovat - pro svůj pocit, nebo to mám nechat tak i s tím, že na mě hodil něco, co se nikdy nestalo.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vysvětlování v tomhle případě nikam moc nepovede. Pravděpodobně ho to jen utvrdí, že když se potřebujete obhajovat, tak jste asi opravdu něco udělala. Hodně často se stává, že ten kdo bere drogy, tedy ubližuje nejen sobě, ale i kdekomu v okolí, má potřebu hodit vinu a špínu na ostatní, aby se necítil tak strašně špatně. Také je možnost že jde o projev nějakého stihomamu, který pervitin často způsobuje. Žárlivost bývá jedním z prvních projevů. V takovém případě už vůbec nemá smysl nic vysvětlovat, taková debata nebývá ani trochu racionální, nikdy to s rozumnými argumenty nevyhrajete.
Po pravdě bych asi řekla - buďte ráda, že už se Vás to netýká a nechte ho ať si myslí, co chce...
S pozdravem
Jana Žáková