Jak přestat s pervitinem bez odborníků
343
Dobrý večer,
Chci se zeptat. Mám kamaráda, na kterém mi moc záleží a potřebuje pomoct. Nechce aby mu pomohli odborníci chce to dokázat sám. Ale jak? Kdyby jste o něčem věděli napište prosím.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je hezké, že Vám situace kamaráda není lhostejná a máte chuť mu pomoci.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to sice není, ale nehrozí žádný dramatický abstinenční syndrom (jako například u heroinu). Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály (kolega lékař vždy doporučuje MAGNE B6) , dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout.
Po psychické stránce může kamarád očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje - meduňka působí sedativně.
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Uvádíte, že kamarád návštěvu nějakého zařízení odmítá, což je škoda. S terapeutickou podporou by mu to šlo asi lépe. Není zase až tak těžké drogy vysadit, je mnohem těžší se k nim znovu nevrátit nebo primární drogu nevyměnit za jinou (například pervitin za alkohol). Kdyby si to kamarád rozmyslel, může se obrátit na jakékoliv z našich zařízení, v Praze jich mámě hned několik - vše zde: www.sananim.cz.
Nejste v lehké situaci, pomáhat někomu z drog není snadné. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji, abyste byla v kontaktu s odbornou pomocí, alespoň Vy. Máme poradnu i pro blízké osoby.
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Stačí to zatím takto?
Klidně ještě napište, může se ozvat třeba i kamarád.
Tak se držte, oba.
S pozdravem, MK