Kamarad
Mary23
Dobry den kamarad kouri a obcas i huli ale ted chce prejit na tvrdsi drogy jako.extaze nebo LSD... Snazim se mu to rozmluvit ( a nejsem jedina), ale on me proste neposloucha. Chtela bych aby prestal i kourit a hulit ( je mu 15), ale man rikam nepoaloucha me... Navic mel particku co ho v tom.podpotovala, ale ted uz v ni.neni, ale i take to Dela... Moc.prosim jsem zoufala a bojim se o neho... Potrebovala bych poradit co mam delay... Za kazdou radu budu moc rada...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
když je někdo nově okouzlený drogami, jak se to asi děje Vašemu kamarádovi, je hodně těžké mu to rozmluvit. Nejlepší je, když co nejdřív vidí nějaké negativní důsledky braní. A to může být i to, že se s ním přestávají bavit jeho dřívější, nedrogoví kamarádi. Zkuste se v tom spojit s co nejvíc lidmi okolo a říkejte mu všichni to samé - že ho máte rádi, ale že s ním nechcete trávit čas, pokud kouří, hulí nebo bere. Zkuste mu také nabídnout něco společného, nějakou zábavu, kde by ale drogy nebral. Případně se poraďte s někým starším v okolí, kdo ho zná a kdo dokáže lépe odhadnout situaci, kdy to už bude opravdu velký problém. Rozhodně ale nezapomínejte na to, že je třeba chránit především sama sebe. Pokud bude kamarád dál s drogami experimentovat, raději se mu tedy vyhněte.