Drogy v tele
hlubca
Dobry den , moc se omlouvam za chaoticky dotaz , ano mate pravdu memu pritely nekdo dal dal drogu do piti ale bohuzel nevime co , jen je mu ted spatne je unaveny , malatny . Tento icident se odehral v patek v noci v jednom baru a pritel si do posledniho momentu vse pamatuje az kdyz se napil z posledniho piti najednou po chvilce se mu udelalo nevolno a ztratil vedomi a vubec si nepamatuje jak zavolal sanitku a nic co se delo po te. Pil tvrdy alkohol ale nijak s nim nikdy nemel problem a a ni z mnozstvim , v nemocnici mu namerily 1.5 promile coz u nej nic neznaci a ani nebyl opily nez se mu to stalo . Proto jsem se ptala co muze zpusobit droga v tele cloveku ktery je v životě nebral a jak dlouho muz byt v tele abychom zjistily pritomnost . Dekuji hlubca

Odpověděl: Amrit Sen
Hlubco, opět zdravím.
To je opravdu neblahá zkušenost, mohla dopadnout o mnoho hůř. Kombinace drog s alkoholem je vždy mimořádně riziková a nezlobte se, 1,5 promile není málo.
Každý člověk je jedinečně nastavený originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užití, či užívání, se mohou u jednotlivců lišit.
Takto na dálku, není možné určit, jestli, a jaký dopad mohla podstrčená droga v kombinaci s alkoholem mít, natož, jestli bude přetrvávat, nebo se časem objeví komplikace. To může pouze lékař, po důkladném vyšetření, pokud bude vědět o všech okolnostech, které s rizikovým "zážitkem", mohly souviset.
Chápu, že máte o přítele starost, ale přijde mi trochu zvláštní, že píšete na poradnu Vy, a ne on.
Připojuji přehled detekovatelnosti u nás nejběžněji užívaných drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana a další konopné drogy (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max. 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Methadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny, vzácně déle.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná, jako u testů ze vzorku krve.
Stačí takto?
Doufám, že bude přítel brzy a bez následků v pořádku.
Oběma přeji požehnaný Advent, klidné svátky,
Amrit Sen.