Pracovní neschopnost
Tom
Jsem 9 let závislý na pervitinu a chtěl bych se vyléčit. Bohužel jsem v situaci, že když budu pracovně neschopný exekutoři mi seberou vše co mám a mojí rodinu vystěhují na ulici. Z dostupných informací jsem pochopil, že léčba bez pracovní neschopnosti není možná. Opravdu neexistuje způsob léčby aniž bych byl pracovně neschopen? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Tome, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Dobře, že přemýšlíte o tom, řešit svoje 9 leté užívání, je na čase.
Pracovní neschopnost, k léčbě závislosti, určitě podmínkou není, ale pokud to myslíte s léčbou vážně, neměl byste volit ta nesnažší řešení. Ta se většinou míjí účinkem.
Cílem léčby závislosti je schopnost uzdravujícího se a uzdraveného, žít spokojený život, v dobrých vztazích s blízkými, okolím, světem, i sebou samým. Umění radovat se, milovat, prožívat a řešit starosti běžného dne.
Lidé, kteří se uzdravili a uzdravují, jsou obohacením a inspirací, nejen pro další závislé, ale pro každého, s kým přichází v dobrém do kontaktu.
Cesta k úzdravě je vždy během na delší trať. Pro její dosažení jsou předpokladem upřímnost, otevřená mysl a odvážné srdce. Kus poctivé práce na sobě, která nikdy úplně nekončí.
Naději a příližitost ke změně, má každý, včetně Vás. Mám na mysli, že nejspolehlivější cesta, pro Vás bude dlouhodobější pobytová léčba, nejlépe v terapeutické komunitě.
Stává se, že než se závislí rozhodnou do takové léčby nastoupit, musí si projít řadou slepých uliček, dopadnout na dno. Není to ale třeba, čím dříve se rozhodnete postavit k problému čelem a "vzít ho z gruntu",
tím dříve můžete být v pořádku.
Ano, existuje ambulantní léčba, denní stacionáře, krátkodobější pobytová léčba v psychiatrických nemocnicích. Je možné, že Vám některý z programů "zabere", otázkou zůstává, nakolik hodláte riskovat.
Proto Vám doporučuji, kontatovat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo AT poradny a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Dozvíte víc o možnostech a typech léčby, včetně kontaktů na další služby a léčebná zařízení, jak v regionu, tak na území celé ČR.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace, To vše bezplatně a budete li si přát, i anonymně.
Kontakty:
Adiktologická poradna PREVENT
Františka Ondříčka 2
370 11 České Budějovice
Telefon: +420 725 708 078
E-mail: ap@prevent99.cz
Web: http://ap.prevent99.cz
Kontaktní centrum PREVENT
Tř. 28.října 1312/16
370 01 České Budějovice
Telefon: 387 201 738
Email: kccb@prevent99.cz
Web: http://kccb.prevent99.cz/
Na nic nečekejte, kujte železo, dokud je žhavé.
V opačném případě riskujete, že se myšlenky na změnu postupně rozpustí v dalších dávkách.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak jste na tom.
Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Seberte všechnu kuráž a jednejte.
Držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.