nasledky drog
TEREZAZ VAL.MEZ
zravím všechny uživatele a abstinenty neda se řict že bych abstinovala nějak dlouho ale i presto si myslím že jsem docela zvlaštní případ.Poradně ani nevím co mám za diagnozu ale vim že to není dobrý mám za sebou několik vyšetření a taky stavů na drogách psychozy a taky jak to popsat zkraty s pervitinu kdy mě neposlouchalo ani tělo nebo hlava dala vypověd dalo by se rict ze jsem mela i svuj svet a nezalezi mi tak nejak na tom co mi je jak na tom se uzdravit nejak premyslela jsem jestli nahodou nejsem vadná uplně furt mě štvou zuby a vadi mi cigara mam všude akne a nemuzu se ani zaboha vyčistit taky by mě zajimalo jak takovy lidi co maji tyto nasledky zijou.krome toho aby jezdily po leceni prala bych si se jeste neco ucit ale nevim jestli toho budu schpna uz mam za sebou docela kus cesty. jak prekonat kryzove obdobi abstinence?a taky cím se zabívat ? :) díííík:)

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdavím Vás,
díky za důvěru. Rád bych Vás povzbudil, máte můj obdiv a respekt, že se držíte. Situaci, jak ji popisujete, nemáte zdaleka lehkou, jste statečná.
Všechno chce svůj čas, některé z potíží, které máte, časem samy odezní, ale řadu z nich, máte li docílit úzdravy a spokojeného života, je potřeba aktivně řešit už teď. Pozitivních cílů, a to je dobře, máte dost, bylo by však nešťastné, chtít je zvládnout naráz, nebo v "nešikovném" pořadí.
Zajímá mě Váš životní i "drogový" příběh, abych Vás mohl lépe nasměrovat. Můžete napsat více? Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo, bude li o pro Vás bezpečnější, nemusíme naši další komunikaci uveřejnit vůbec. Můžeme poslat kód, po jehož vložení do patřičného místa úvodní stránky naší poradny, se naše vzájemná komunikace, ukáže jen a pouze, Vám.
Ptáte se, jak lidé, kterým se podařilo popasovat se se závislostí, žijí. Jsem jedním z nich. Dobrá zpráva pro Vás, zvládáme radosti i starosti všedních i nevšedních dnů, v dobrých, kvalitních a vstřícných vztazích s blízkými, okolím, světem i sebou samými. Žijeme spokojený, šťastný život.
Nepadá sám do klína. Za pokojeností stojí kus poctivé práce, především na sobě. Proces úzdravy je vždy během na delší trať. Dobrými předpoklady k časné úzdravě jsou otevřenost, otevřená mysl a odvážné srdce.
Vašemu dotazu rozumím tak, že byste se nejraději vyhnula pobytové léčbě. Vím o Vás natolik málo, že si netroufám odhadnout, nakolik ji potřebujete.
V každém případě, existují nejrůznější typy léčby. Počínaje léčbou ambulantní, přes stacionární (docházení ve všední, pracovní dny), po pobytovou, krátkodobější ve zdravotnických zařízeních, nebo dlouhodobější v terapeutických komunitách.
U všech typů léčby však platí, že její nezbytnou součástí je dlouhodobé, co nejintenzivnější doléčování, jehož podcenění mívá často za následek návrat drogového života.
Velmi efektivní je i 12ti krokový program, v rámci docházení na mítinky NA - Anonymních narkomanů, svépomocného společenství vzájemně se podporujících uzdravujících se a uzdravených závislých.
Bylo by nešťastné vybírat si zdánlivě nejsnadnější cesty. Má li Váš život nabrat radostnější směr, doporučuji Vám se této chybě obloukem vyhnout.
Na odpověď, jak co nejbezpečněji překonat krizové období abstinence, jak nakládat a omezit craving - chutě, co se zdravotními a dalšími problémy, včetně psychických a emočních, prostor internetového poradneství nestačí.
Není nad osobní pohovor, "face to face".
Proto Vám doporučuji, zavolat do nejbližšího zařízení, poskytujícího bezplatné i anonymní služby aktivním, nebo abstinujícím uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky. Tak i v případě, že by se Vám nepodařilo abstinenci udržet. Dozvíte se, kromě jiného, jak vyplnit vyplnit vakuum po droze a drogovém životním stylu, jak najít bezpečnější aktivity, které Vám budou přinášet radost.
Nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu. Ve hře je i kontaktní centrum, tam však existují rizika, související s kontaktem s aktivními uživateli drog.
Kontakty:
AT ambulance
U Nemocnice 980
757 01 Valašské Meziříčí
Telefon: +420 571 758 753
Web: http://nemocnicevalmez.agel.cz/index.html
Poradna Modrý kříž
Záhumení 783
757 01 Valašské Meziříčí
Telefon: +420 733 734 352
E-mail: valmez@modrykriz.org
Web: http://www.modrykriz.org
Poradna Modrý kříž
Malý Koloredov 811
738 01 Frýdek - Místek
Telefon: +420 724 087 221
E-mail: frydek-mistek@modrykriz.org
Web: http://www.modrykriz.org/frydek-mistek/
Ambulantní program Modrý kříž
Smetanova 1050
755 01 Vsetín
Telefon: +420 724 087 221
Web: http://www.modrykriz.org
AT ambulance
J. Sousedíka 1204
755 01 Vsetín
Telefon: +420 571 429 639
Mobil: +420 721 428 525
E-mail: l.sebe@seznam.cz
Kontaktní centrum Klíč Agarta
Ohrada 1879
755 01 Vsetín
Telefon: +420 571 436 900
E-mail: kc-klic@seznam.cz
Web: https://www.agarta.cz/kontaktni-centrum.html
Kontaktní centrum ONYX
Gahurova 1563/5
760 01 Zlín
Telefon: +420 774 256 540
E-mail: kc@onyxzlin.cz
Web: http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/
Terapeutické centrum Podané ruce
Prštné 86
760 01 Zlín
Telefony, objednání:
+420 775 426 989
+420 777 478 088
+420 778 417 681
E-mail: terapie.zk@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie-zlinsky-kraj/
Skype: Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Facebook: Terapeutické centrum & Centrum komplexní péče ve Zlínském kraji
AT ambulance Psychocentrum Zlín
Osvoboditelů 91
760 01 Zlín
Telefon: + 420 577 220 634
Mobil: +420 737 038 850
E-mail: info@psychocentrumzlin.cz
Web: http://www.psychocentrumzlin.cz/
Privátní AT poradna
MUDr. Vladislav Setínský
Palackého náměstí 10
664 91 Ivančice
Telefon: +420 546 452 776
E-mail: vsetinsky@quick.cz
Web: http://www.setinsky.cz/
http://www.ceskapsychiatrie.cz/index.php/76-zdravotnicke-zarizeni/2895-privatni-psychiatricka-ambulance-a-at-poradna
NA - Anonymní narkomani
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
12 tradic: http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
http://files.anonymni-narkomani.webnode.cz/200000246-34e8e35e30/CS%20BT%20translated%20book_LTC_Approved.pdf
12 tradic NA je stejných, jako u AA, anonymních alkoholiků:
http://www.anonymnialkoholici.cz/o-nas/dvanact-tradic.html
Možné je i napojit se, účastnit se webového mítinku slovenských NA, přes Skype:
http://www.anonymninarkomani.sk/on-line-stretnutia/
http://navideomeeting.com/
Stačí napsat na email naslovakia@gmail.com a členové NA Vás dále odnavigují.
Stačí takto?
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Seberte všechnu kuráž, jednejte. Nemáte co ztratit, jen získáte.
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Požehnaný advent, Amrit Sen.