syn bere drogy
karel
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, tedy spíše potřebuji poradit co mám dělat, když osmnáctiletý syn přestal chodit do školy, odešel z domova, nebere telefon, nereaguje na žádné zprávy, resp. jen občas napíše že se ozve až bude vpořádku... Je bez finančních prostředků, nevím kde vlastně je, mám o něj strach, protože veškeré jeho chování z předešlé doby nasvědčovalo o tom, že bere drogy. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vůbec se nedivím, že máte o syna velký strach. Musí to být velká bezmoc, když nevíte, co se děje. Jakmile je synovi 18 nedá se bohužel ani nechat přivést policií. Pokud by byl dlouho bez kontaktu, můžete ho sice nechat hledat, jakmile ho ale najdou a on řekne, že s Vámi nechce mluvit, nedá se dělat nic dalšího.
Zkuste se s ním domluvit po telefonu, aby se alespoň v nějakých pravidelných intervalech ozýval, jen se zprávou že žije a že mu nic hrozného není. Když bude mít nabídku, že jste ochotni mu pomoci, kdyby potřeboval, snad se ozve, až to bude na pořadu dne. Abyste se z toho doma nezbláznili, bylo by myslím dobré najít si nějakou osobní pomoc v okolí, nejlépe v některé z organizací, která pracuje s rodinami uživatelů. Snad byste společně přišli i na nějaký způsob, jak s ním navázat kontakt.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, nabízím služby naší Poradny pro rodiče Sananim v Žitné ulici na Praze 1 (tel.  739 268 527), více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html, pokud ne, ráda Vám doporučím jiné pracoviště, když napíšete, kde by to mělo být.
Držím Vám palce, abyste to těžké období co nejdříve přestáli!
S pozdravem
Jana Žáková