Úzkost,závislost
Terezie
Dobrý den,jsem Tereza,2xjsem se léčila v léčebně.mam 1xradne ukončen ou léčbu.prisla jsem o rodinu.nemela jsem již před léčba ma své vlastní zázemí a ani teď ho nemam.jsem velice důvěřovat a dá se mnou lehce manipulovat.sebevedomi mam nízké,cítím se podcenění a bez cenná.cely život se neustále stěhuju,od doby co se naši rozvedli(bylo mi 12)jsem jakoby pořad u někoho na návštěvě...je mi 25let.moc mi chybí rodina,jenže se snažím sebe víc,už nic nevratim,ani se mi nedaří,dostat další šance. další šance.miluju člověka,který se snaží zachránit svou rodinu.ted bydlím u nej s jeho přítelkyni a dítětem.nemuzu se uvolnit,chovat normálně....cítím se ponížení...co mam dělat?

Odpověděl: Amrit Sen
Terezie, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, děkuji za otevřenou osobní zpověď. Ocitáte se v opravdu nešťastné situaci, není se co divit. Osud k Vám byl jistě tvrdý, ale podle toho, co jste napsala, jste řadě současných potíží, šla vstříc s otevřenou náručí.
Dobře, že jste napsala. Zmiňujete, že jste se dvakrát léčila. Protože píšete na drogovou poradnu, předpokládám, šlo o závislost. Nebo ještě o něco dalšího?
Pouštím uzdu fantazii, popsaný příběh, dokončená léčba a nevyrovnání se se světem, nejbližším okolím a sebou samou, napovídá, že jste nejspíš zanedbala dlouhodobé doléčování, které je nedílnou součástí léčby, a bez kterého se málokomu daří dlouhodobě abstinovat, nebo se naučit šťastně žít, usadit se, "srovnat" k vlastní spokojenosti. Opravte mě, prosím, jestli se pletu...
Bezesporu potřebujete podporu a pomoc, nejlépe odbornou. Bez ní se nejspíš v dohledné době, pozitivním směrem nepohnete. Největší chybou by bylo, zůstávat na tak ubíjející situaci sama. Máte někoho blízkého, s kým se o své pocity a trápení, můžete otevřeně podělit?
Píšete, tudíž neházíte flintu do žita, a to je dobrá zpráva. Rád bych Vás povzbudil, protože možnost obratu k lepšímu, máte na dosah. Vyžaduje však poctivé úsilí, otevřenou, upřímnou mysl a odvážné srdce. Od všeho aspoň trochu.
Doporučuji vám kontaktovat odborníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby bývalým uživatelům návykových látek.
Chápu správně, že jste abstinující závislá v úzkých, a úplně nevíte, co se životem? Pak jsou to ty správné služby pro Vás, nesejde tolik na tom, jestli zavoláte do adiktologické ambulance, AT poradny, nebo podobné služby a domluvíte si termín schůzky.
Získáte podporu, pomoc a užitečné informace. Zdarma i anonymně. Budete pevnější v kramflecích, uleví se Vám. Užitečnější bude zařídit si průběžnější schůzky, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas a vyvarovala se zbytečně zatěžujích chyb a komplikací.
Pomoci a podpořit Vás, mohou návštěvy mítinků NA - Anonymních narkomanů, vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých.
Nebude od věci, zajít tam i tam, pokud máte skupinu NA v dosahu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby obratem pošleme. Na nic nečekejte, služeb využijte i v případě, že by se Vám abstinenci držet nedařilo, respektive, tím spíš.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do některého z našich ambulantních programů, případně kontaktního centra, včetně specializované Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
http://www.sananim.cz/
Další užitečný kontakt:
NA - Anonymní narkomani CZ
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt
Dobrý kus cesty a užitečné práce na sobě, máte za sebou. Můžete na ni úspěšně navázat, věřte, stojí to za to, nemáte co ztratit.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, požehnaný Advent.
Držím palce, kdykoli napište, Amrit Sen.