Matka...
123
Máma se s celým zbytkem rodiny rozhádala. Nikdo mi nechce říct proč... Změny nálad, nespí a jí málo, když už spí tak to je 3 dny nebo více, taky nepracuje a chudák její přítel se jí z toho snaží dostat, platí jí nájmy a další hovadiny, i přes to na něj v jednom kuse řve a je podezíravá, že jí podvádí atd. Všechny dávky a peníze, z kterých by mohla platit vše. projebává v automatech. Otázka je jak to řešit?

Odpověděl: Amrit Sen
123, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení i starost, v tak náročné, krizové situaci, dobře, že píšete.
Nezmiňujete, kolik je Vám, či matce let, jestli jsou matčinou jedinou vášní automaty, případně jestli matka, Vy, nebo někdo další z nejbližších, užívá návykové látky, abych Vám mohl dát co nejkonkrétnější doporučení.
Zkusíte napsat více?
Například, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města města bydlíte, abych Vám mohl obratem poslat kontakty na nejbližší bezplatné i anonymní služby, s jejichž pracovníky bude užitečné situaci osobně konzultovat.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu služby, kontaktovat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
To je doporučení jak pro Vás, tak pro matčina partnera.
Nejlépe zavolejte do některého zařízení, které poskytuje bezplatné i anonymní služby blízkým závislých, ať už jde o problém s hazardem, nebo návykovými látkami, a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s matkou komunikovat a jak se lze pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám, případně ke kontaktu s odbornou pomocí a k léčbě.
Zároveň se dozvíte, jakých chyb byste se měla vyvarovat, a v neposlední řadě, jak ochránit a "ošetřit" sebe, protože odbornou podporu a pomoc, potřebujete v tuto chvíli, především Vy.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat a spojit se s pracovníky naší specializované, bezplatné Poradny pro rodiče, rodinné příslušníky a osoby blízké, případně naší Gambling ambulance:
Poradna pro rodiče, rodinné příslušníky a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Gambling ambulance (GA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 774 701 070
E-mail: gambling@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/gambling-ambulance.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odbověď užitečná.
Držím palce Vám, blízkým, rodině...
Hodně štěstí, kdykoli napište, Amrit Sen.