Cosma pro Báru.
cosma
Milá Báro, Děkuji Vám za odpověď. Jsem z okresu Příbram. Teď jsem si vzala 3 dny volna.Jsem ve stresu, který jaksi nemůžu zvládnout a nevím, proč se vše dostaví až po roce.Snad už jsem tak daleko, že bych chtěla s někým mluvit, ale bojím se. Protože mám pocit, že tím mluvením,nebo teď tím psaním,jsou ty myšlenky ještě blíž a já to nechci!!!naštěstí je to tak, že nemám k ničemu přístup, protože opravdu nepůjdu vyhledávat někoho, kdo by mi něco prodal, na to žiji úplně jiný život než tohle.Před rokem jsem se totiž přestěhovala a začala prostě úplně jinak žít a jsem změněný člověk.nevím, co mám dělat,potřebovala bych nějakou psychickou podporu, ale ne debatu o drogách.Vím, že jsem si vše zavinila sama svou vlastní zvědavostí a svojí , tenkrát, slabou vůlí.Cosma.

Odpověděl: Bára Orlíková
Docela tomu rozumím. Víte, ono to přichází v takových vlnách, někdy je líp a někdy to na vás dolehne. Mrzuté je, že to někdy na člověka dolehne natolik, že není schopen fungovat jak by chtěl, přestože drogy nebere. Myslím, že tím mluvením o tom se to sice otevře a může to být chvíli bolestivější než předtím, ovšem zas jiné cesty, jak to vyřešit, když už vyhledáte něčí pomoc, moc nejsou. A navíc se to vyplatí, i když to tak ze začátku nevypadá. Můžete se obrátit na Kontaktní centrum v Příbrami, adresu najdete na www.sananim.cz/dis pod rubrikou Kontakty přes vyhledávání (podle oblasti, zadáte Příbram a vyběhne vám kontakt na KC), tam ale řeší spíš drogovou problematiku, což myslím, že u vás to není jen o tom. Možná by stálo za to zajít za někým z psychoterapeutů nebo psychologů, kteří by byli pro vás v místě, kde bydlíte, dostupní. Poradili by vám nejspíš v tom KC, kdybyste chtěla, můžu se pokusit vám kontakt někoho z kolegů, kteří pracují ve vašem regionu, najít. Vím, že to chce docela odvahu někoho takhle navštívit a popsat mu svoje potíže a nějak na tom pracovat, ale podle toho co píšete, bych to být vámi asi udělala. Je možné, že vás ty největší potíže časem opustí, ale taky je možné, že s tím budete dlouho a sama bojovat a efekt, kterého dosáhnete, nebude pro vás uspokojivý. No, a pak mám ještě jednu nabídku. Pokud by pro vás byla časově a finančně dostupná Praha, tak není problém vám předat konkrétní kontakty na terapeuty. Taky to můžem udělat tak, že jestli se na osobní kontakt zatím necítíte, můžete dál psát o tom, co se s vámi děje, aspoň si to třeba trochu uspořádáte a budete vědět, jak na některé slabiny. Zvažte to a uvidíte. Zatím držím palce, ať to zvládnete. p.s. vzít si volno, když už máte pocit, že to nezvládáte, je docela zdravé, tak si odpočiňte, ať načerpáte síly dál. A zas napište.