Proč potřebuji Ritalin nebo efedrin?
K.Kořala
Trpím nezvládnutelnou odpolední únavou a zároveň související nesoustředěností.Nebyl jsem 1,5 měsíce ve škole a potřebuji všechno dohnat.Tak na to něco potřebuji,protože běžně bostupné stimulanty(kofein,dimethylaminoethanol,byliny)mě i v dost vysokých dávkách nepomáhají.

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha. Tak v tom případě můžete navštívit psychiatra a zkusit s ním možnost předpisu těhle léků prodiskutovat. Ale obávám se, že spíše neuspějete. Vhledem k riziku závislosti vám je pravděpodobně nepředepíše. Navíc - silnější stimulanty s sebou bohužel nesou často selhání ve chvíli kdy máte podat výkon. Což je celkem nepříjemné. A je to na vás v tu chvíli okamžitě poznat. Což bývá nepříjemné taky. Pokud chcete nějaký inteligentní návod - nastavte si pravidelný režim (to jako kdy se budete učit, spát, ...) a podle něj jeďte. Za pár dnů to začne fungovat. Já jsem takhle vystudoval lékařskou fakultu a tak myslím, že to jde. Dlužno ale říct, že to je neuvěřitelná pruda a donutit se k tomu je fakt těžký. Ale jde to a funguje to. Navíc neriskujetre pozdější obtíže v podobě možného návyku, selhání při zkoušce, ... Držím palce a na ten Ritalin (i efedrin) zapomeňte. Pokud mohu doporučit. Budete ho těžko shánět a i kdyby jste uspěl - tak ho stejně neseženete tolik, aby vám to pokrylo celou dobu. A když vám pak potemní intelekt těsně před zkouškou - tak je to fakt na ... A navíc většinu toho velmi rychle zapomenete, protože retence po stimulantech je zřetelně nižší.