pervitin
cosma
Měla jsem přítele a ten mne přivedl na perník.Byli jsme spolu rok a ob den jsme si ho dali.Rozešla jsem se s ním vloni v březnu a od té doby jsem si to ani jednou nedala.Našla jsem si práci, strašně moc sportuji a snažím se mít spoustu zájmů. Pořád pracuji,abych překonala ty myšlenky na pervitin.Chci se zeptat,jestli mne ty myšlenky někdy opustí,protože je mám pořád v hlavě,ale ve skutečnosti si to už nikdy nechci dát.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, trvá dost dlouho, než se ty chutě na drogy, vzpomínky a myšlenky na ně vytratí. Je skvělé, že jste to dokázala dosud překonat a abstinujete, ale chápu, že to musí stát dost úsilí a po tak dlouhé době už si člověk připadá trochu divně, když se mu myšlenky na drogy pořád honí hlavou. Ale pokud to zvládáte ovládat a nevyžaduje to příliš mnoho energie a není to příliš intenzivní, tak je to po roce abstinence relativně normální stav, který lidi provází, bohužel. Řekla bych, že si nemusíte proto připadat hloupě, je to symptom, který se váže k psychické závislosti, je to projev, který je běžný i po delší abstinenci a není to vada chrakteru. Je dobře, že jste schopná o tom napsat a připustit si to. Pokud byste měla pocit, že se vám to nějak vymyká z rukou, že byste o tom chtěla s někým mluvit, že vás další abstinence stojí moc sil a že je toho na vás moc, tak by možná stálo za to se obrátit na někoho z odborníků. Můžu vám doporučit, pokud jste z Prahy, Doléčovací centrum (je pro lidi, co dlouhodobě abstinují, jsou po léčbě ze závislosti, ale cítí, že potřebují ještě nějakou formu podpory...), Novovysočanská 604/A, Praha 9, tel 284 82 68 44. Jestli jste mimopražská a měla byste o nějaký kontakt zájem, můžete na to číslo zavolat taky a kolegové vám rádi poradí, kam se obrátit. Nebo můžete napsat znovu sem. Držím palce, ať vytrváte a ať se myšlenek na drogy co nejdřív zbavíte. Hodně štěstí.