žluté bělmo
majsk
dobrý den chtěl jsem se zeptat včera jsem užil pervitin nosem a po užiti mi sežloutlo bělmo chtěl jsem se zeptat jestly jde jen o nejaký vedlejší učinek nebo by se mohlo jednat o něco važnějšiho předem děkuji za info

Odpověděl: Amrit Sen
Majsku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dnes jsem odpovídal na dva velmi podobné dotazy, signované jinou přezdívkou. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od předchozích, netuším, ze které části republiky jste, doplním a upravím odpověď tak, aby "sedla na tělo" i Vám.
Takto na dálku já, ani nikdo jiný, nedokáže příčinu zežloutnutí bělma určit. To může pouze lékař, po vyšetření a laboratorních testech na žloutenky A, B, a C. Jediné, co mohu odhadnout, že zažloutnutí může souviset s Vašimi játry, které nejspíš dostaly, nebo dostávají, zabrat.
Pokud byste měl potíž co nejdříve zajít k lékaři, můžete se bezplatně otestovat v nejbližším kontaktním centru, nebo dalších zařízeních, které poskytují (i anonymní), bezplatné služby, uživatelům návykových látek.
Nemusí jít v každém případě o žloutenku. Běžně distribuovaný pervitin často obsahuje velmi nebezpečné příměsi, ať už jde o chemikálie, či fyzikální nečistoty z "výroby", nebo o příměsi, které dealeři, distributoři, kvůli zvýšení nelegálních zisků, do drog přidávají.
Poškozená, nebo atakovaná játra nemusí bolet, a kromě únavy, jejíž příčinu od únavy způsobené nedostatkem spánku, odpočinku a zanedbání pitného a potravinového režimu, prostě nerozeznáte, se žloutenka nemusí jinak citelně projevit.
Doporučuji Vám, podívat se na naše stránky a v rubrice Drogy a nemoci, rozkliknout odkaz Hepatitidy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
Užitečné bude, podívat se a pročíst i další pododkazy v rubrice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
Jak vyhledat kontakty na zařízení, služby, jejichž pracovníci Vás zdarma otestují nejen na žloutenky, ale také na HIV a syfilis, pokud si budete přát, (výsledek budete znát do 20 - 30 minut), se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
V současné době čelí naše republika vlně žloutenky typu A, které se také říká "nemoc špinavých rukou", protože infikovat se jí, je velmi snadné a nemusí s užíváním drog, nijak souviset. Testy na žloutenku A, je však nutno provést ve zdravotnickém zařízení a specializovaných laboratořích.
Doporučuji načíst si v odkazech, jak přenosu i šíření zmíněných nemocí předcházet, případně, jak je léčit. Možná se Vám to bude hodit.
Myslete i na to, že ještě větším rizikem je možný vznik závislosti na pervitinu, který má mimořádný závislostní potenciál. Se všemi devastačními, psychosociálními, vztahovými i zdravotními důsledky, které závislost nekompromisně provází.
Přeji Vám ať jste zdráv, držím palce,
Amrit Sen.