Dcera na pervitinu
mama
Dobry den preji,
dcera je jiz nekolik let zavisla na Pervitinu - bere vnitrozilne.Bydlim v zahranici a s dcerou jsem v kontaktu pouze pres internet.Me domluvy pro lecbu byly az do ted neuspesne - nyni chce dcera zacit \"novy\" zivot a posledni jeji verze je,ze si odbude detox a odstehuje se k nam! - ja se vsak obavam,ze pouhy detox ji nepomuze... Chci ji samozrejme pomoci,ale rada bych vedela nejlepsi postup pro odvykani ci nasledne leceni.Dcera je nyni v Praze.
Dekuji za odpoved!! Hezky den

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
informací sice nepíšete mnoho, ale i tak se zdá, že dcera má toho za sebou opravdu hodně. Myslím, že by opravdu těžko vystačila s detoxem. Navíc tím, že se nastěhuje k Vám, zatíží celou Vaši rodinu, přenese na Vás zodpovědnost a navíc tím utíká od problémů, které zůstanou tady, tedy především péče o její děti.
Myslím, že dcera by měla zajít do některého z center pro uživatele, tam podrobně probrat svou situaci s odborníkem a udělat plán, co by pro ni bylo nejlepší. Pravděpodobně jí bude doporučena pobytová léčba (léčebna nebo terapeutická komunita), kde by mohla vše řešit v klidu a vyabstinovaná. Po léčbě pak je důležité ještě doléčování. Myslím, že byste se neměla nechat tlačit k rychlému řešení a pocitu, že jí zrazujete nebo nepomáháte. Pomoc může dostat, ale musí být rozumná a neohrozit všechny okolo.
Samozřejmě vycházím jen z mála, co jste napsala, proto je opravdu důležité, aby situaci posoudil někdo detailněji.
Dcera se může obrátit např. na Káčko v Praze na Smíchově, ale to zřejmě ví.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon:   283 872 186, 605 240 501
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html