Testy na thc
Vašek
Dobrý den,
čeká mě zdravotní (vstupní) prohlídka na pozici strážný a chtějí po mně přinést moč. Zajímalo by mě, zda-li nevíte, jestli u takové pozice budou zkoumat výskyt THC v moči. Bohužel jsem před pár dny kouřil marihuanu a tu prohlídku mám už v pátek, tím pádem THC z moči do té doby nedostanu. O tu pozici hodně stojím ,tak teď nevím co s tím. Napadlo mě i třeba donést moč někoho jiného, nebo říct, že jsem na tu moč zapomněl , ale nevím jestli by to byl dobrý nápad. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Vašek

Odpověděl: Markéta Kordová
Vašku, dobrý den.
Chápu, že o nové zaměstnání stojíte, ale radit Vám podvádět, je nám jaksi - proti srsti, to snad chápete...
Zda bude případný nový zaměstnavatel zjišťovat přítomnost nelegálních drog, to opravdu netuším, záleží, jaké mají vnitřní směrnice a za jakých podmínek nové zaměstnance přibírají. Asi Vám toho moc neporadíme, jen snad, že si můžete sám zakoupit volně prodejný test (v lékárnách jsou volně testy dostupné) a sám se doma otestovat (test na THC/moč), abyste věděl, jak si vedete.
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Netuším, kdy jste konzumoval. Pokud šlo o jednorázový experiment, tak by se Vás ta vyšší hranice asi spíše s největší pravděpodobností netýkala. Třeba se obáváte zbytečně. Otestujete se a uvidíte. Pokud by byl test pozitivní, pak by možná stálo za úvahu, místo podvádění, popřemýšlet, zda by nešlo vstupní prohlídku podstoupit, až budete v pořádku a beze stop.
Berte to jako cennou zkušenost - pokud nebudete užívat drogy, nemusíte se takto pro příště stresovat...
Přeji, ať vše dobře dopadne!
S pozdravem, MK