Abstinence
Giovany
Dobrý den nevím jestly to sem uplně patří ale každopadně to zkusím , hulil jsem mariuhanu od 15let každý den v 17letech jsem začal brát pervitin také skoro hned každý den po pul roce co jsem začal z pervitin jsem si řekl že je čas přestat- přestal jsem ze dne na den jak z mariuhanou tak z pervitinem 2 týdny jsem se cítil fakt fajn po 2 týdnech jsem byl u vody a tam začli mé problémy strašně se mi rozbušilo srdce stracel jsem realitu ani moc jsem nekorigoval své tělo měl jsem strašný sucho v krku zdálo se my jakobych mel usnout či zkolabovat musel jsem rychle odjed domu a jít spát bohužel 2den ráno jse to nezlepšilo asi po měsíci jsem dostaval tyhle zachvaty nebo nevim jak to nazvat míň a míñ ale je to skoro půl roku co jsem čistý ale furt me tyhle zachvaty chytaj treba 1za 3dny ale stejnak nemuzu ani odjed od nás z vesnice protoze nevím jestly ho zas nedostanu chťel bych se tedy zeptat jestly mě tyto zachvaty opusti postupem času ??? Mě tedy přijde že je to lepší postupem času ale nevím ..A chtěl jsem poprosit
jestly bi jste my mohli aspon napsat o co jde ? Měl jsem také velké problemy se spaním či změny nálad ale to vše se postupem času vytratilo krom těch zachvatu ..Předem děkuji za spolupráci ... přeji hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Jednak gratuluji k abstinenci, to je skvělé, že se Vám podařilo vypustit drogy z Vašeho života. Píšete sem dobře a je dobře, že jste napsal.
Velmi těžko se tyto nebo podobné obtíže hodnotí dle několika mála informací přes net a bez osobního kontaktu. Konzumace drog (leckdy to může být i jednorázové užití THC) může odstartovat různé psychické potíže. Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy sílí na intenzitě. Stavy tyto osoby prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, je bezvadné, že se držíte a že jste pervitin vysadil. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět. Bylo by fajn držet abstinenci od všeho, včetně alkoholu.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Také by stálo za úvahu, zda nepodstoupit vyšetření, aby se případně somatický problém mohl vyloučit. Stejně tak bych doporučila konzultaci se specializovaným lékařem - psychiatrem/adiktologem a s ním vše co prožíváte hlouběji zkonzultovat. Třeba by to bylo i na nějakou dočasnou medikaci, což neumím odhadnout, nejsem lékař. Případně napište, odkud jste, můžeme Vám doporučit nějaké vhodné kontakty. Pravidelný terapeutický kontakt s prostorem průběžně hovořit o všem co je třeba, by Vám také jistě velmi celkově pomohl.
Mějte se zatím hezky, držím palce, aby bylo ještě lépe! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK