léčba drogové závislosti
nikol2505
Prosím o radu,zda je možné nechat neteř léčit za hospitalizace z drogové závislosti(tráva,pervitin),ikdyž ona nechce,musí to podepsat? 19-letá neteř užívá drogy,žije nespořádaným životem,nepracuje,vytváří dluhy,krade peníze na drogy.Jakou máme možnost hospitalizace v Brně nebo jak postupovat a přesvědčit ji?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel, neumíme v pár větách bez znalosti celé situace a dalších informací poradit jak neteř přesvědčit k léčbě...
Bylo by vhodné, aby někdo z rodiny (nejlépe rodiče) využil poradenských služeb pro rodinné příslušníky a více se tak v osobním kontaktu poradili jak v dané situaci vhodně pokračovat dál.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Co se týče nedobrovolných pobytů: je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
V Brně se můžete poradit například zde:
Odborné sociální poradenství
Hapalova 22
Brno
Tel.: +420 549 211 278 , 773 789 708
Email: prevence@podaneruce.cz
Kontaktní hodiny : Po-Pá 9.00 - 16.00 (vždy po telefonické domluvě)
Vedoucí zařízení: Mgr. Jan Veselý, PhD.
Poradenství poskytují:
Mgr. Jan Veselý, PhD. (dramaterapeut, sociální pracovník)
Mgr. Alžběta Podškubková (speciální pedagog, lektorka)
Margareta Hvižďová (pracovnice v sociálních službách)
Ing. Radovan Voříšek (terapeut, sociální pracovník)
Více informací zde: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/primarni-prevence/socialni-poradenstvi-brno/
Také můžete prostudovat tyto základní informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji, dostatek sil všem zúčastněným.
S pozdravem, MK