Alkohol
andré
Jsem úplně v hajzlu. Pěkně jsem se rozjela. Vůbec nevím, co mám dělat, strašné deprese, výčitky. Volala jsem k vám někdy v červenci, prý se někdo ozve koncem srpna, je toho moc prý. Strašně se stydím, bojím, dokonce i o život, to jsem nikdy neměla. Nechodím do hospody, koupím v Žabce a pak kecám na fejsu. Do té Žabky už se taky stydím,je jim to jasné. Nepila jsem tři roky, přestala jsem sama ze dne na den, teď přestávám pořád, nejde to. Co mám dělat?

Odpověděl: Amrit Sen
André, zdravím Vás,
vážíme si Vaší důvěry.
Chápu Vaší tíživou, krizovou situaci. Rád bych Vás podpořil, abyste neházela "flintu do žita" a v rámci možností nepropadala svazující panice, přestože důvodů k ní, je jistě "habaděj".
Důležité je, abyste se zklidnila a vzala rozum do hrsti, protože podporu a pomoc, máte na dosah.
První důležitý krok jste učinila tím, že jste napsala. Má li se situace vyvíjet radostnějším směrem, měly by následovat kroky další...
S námi jste určitě nemluvila, protože naše poradna umožňuje, svým zaměřením i z kapacitních důvodů, pouze webový kontakt.
Volat můžete do dalších služeb organizace SANANIM, v provozních hodinách a určitě Vám žádný z našich pracovníků neřekne, že se ozve až koncem srpna, natož za několik měsíců. Tak v naší orgazaci nepracujeme. Nemyslím to nijak zle, naopak jsme připraveni pomoci a podpořit Vás. Nejspíš jste volala někam jinam, nebo jste sdělení neporozuměla, případně došlo k jinému "komunikačnímu šumu"
Každopádně, můžete volat na poradenskou linku našeho kontaktního centra, kdykoli v provozních hodinách. Pokud v daný moment nikdo pevnou linku nezvedne, znamená to,  že jsou pracovníci ve službě, zaneprázdněni momentálním poskytováním služeb návštěvníkům kontaktního centra. Pak je třeba nechat na záznamníku vzkaz s telefonním číslem, případně zkoušet další, mobilní číslo. Jakmile se některý z pracovníků uvolní, zavolá Vám ochotně zpátky.
Poradenská linka pražského kontaktního centa SANANIM: +420 283 872 186
GSM linka: +420 605 240 501
Internetové poradenství má své limity, telefonní kontakt Vám může výrazně pomoci, ale není nad osobní rozhovor.
Proto Vám doporučuji, na nic nečekat a domluvit si telefonicky co nejbližší termín schůzky s pracovníky nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra pro uživatele návykových látek, nebo další, podobné služby. Nesejde tolik na tom, že jde o alkohol, obraťte se na služby, které pracují se závislými.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co užitečného můžete pro sebe, při minimalizaci rizik a útrap, udělat. Získáte přijetí, pochopení, podporu a pomoc, s respektem k odvaze, že jste dokázala přijít sama.
Nikdo Vás nebude přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Dozvíte se, jakých chyb se vyvarovat, případně si můžete sjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas. Zakázka bude jen, a pouze, na Vás.
Pokud byste se rozhodla pro terapii, pomohou Vám se zorientovat v tom, jaká forma pro Vás může být nejužitečnější, případně Vám předají další potřebné kontakty.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na šikovné, vstřícné a vlídné odborníky, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat, podle oblasti a typu služby, sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zároveň Vám doporučuji, podívat se na web Alkoholik.cz, kde najdete informace k problematice závislosti na alkoholu, včetně kontaktů na služby a léčebná zařízení: http://www.alkoholik.cz/zavislost/
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, případně z některého z dalších měst, kde se setkávají lidé, kteří si navzájem úspěšně pomáhají nejen ve vykročení z bludného kruhu závislosti, ale v úzdravě z alkoholismu, zajděte na některý z mítinků společenství AA - Anonymních alkoholiků:
http://www.anonymnialkoholici.cz/
http://www.anonymnialkoholici.cz/kontakty/cr.html
Že jste dokázala 3 roky nepít, bez odborné pomoci, si zaslouží úctu a respekt. Taková jste byla, ale už nejste.
Zásadní hodnotou, potřebnou k Vaší změně, směrem ke spokojenému životu s "osedlanou" závislostí, je přiznání vlastní bezmoci nad Vaším pitím. To jste, jestli správně chápu Váš dotaz, udělala.
Nezbývá, než sebrat všechnu kuráž a začít jednat.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Kdykoli napište, Amrit Sen.