Modřiny po odběrech krve
Ondra
Dobrý den,
Můj dotaz se netýká drog.
Po odberech krve mám vždy velkou modřinu, někdy mě i místo pár dní při doteku bolí a je tvrdší než okolí. Nevíte čím by to mohlo být, snažím se po odběru si místo vpichu držet palcem ještě delší dobu. Na odběry chodím přibližně jednou za 1/2 roku. Nesnáším injekce, tak se na odběr nemohu dívat jinak se mi udělá mdlo, tak sem si říkal jestli to není tím, že při odběru nejsme uvolněný.
Jedna se o odběry pouze malého množství kvůli štítné žláz a neurologii.
Zajimal by mě Vas názor přeci jenom máte zkušenosti z odlišného oboru, ale princip bude stejný. Jak případně tyto věci eliminovat.
Vaši poradnu rád čtu a líbí se mi jak se snažíte pomáhat lidem, kteří se dostali na scestí a intenzivně zodpovídate dotazy.
Drogy mě vždy zajímaly, ale jen z pohledu pozorovatele. Ze svého okolí vím, že i pouhé kouření marihuany může rozvinout psychické problémy, které by jinak byly jen v latentní stavu a to je pak na celý život. Takže kdo nemá silnou psychiku ať si raději s drogami ani nezahravá.
Děkuji za Váš čas Ondra

Odpověděl: Amrit Sen
Ondro, zdravím Vás,
díky za důvěru, poděkování si vážíme. Chápu, že Vás potíže, související s odběry krve, trápí a zneklidňují. Jistě nejde o nic příjemného, ani vábného na pohled.
S respektem obdivuji Váš náhled na drogovou problematiku, přestože netuším, kolik Vám je let.
Takto na dálku, je velmi obtížné určit přesnou příčinu Vašich potíží, to může pouze lékař, po osobní konzultaci a odborném vyšetření.
Správně uvádíte, že mohou souviset s momentálním tělesným a svalovým napětím, které je odrazem psychického naladění a reakcí na strach a bolest, které v danou chvíli prožíváte, nebo jim nejspíš ještě předchází.
Každý člověk je specificky nastavený originál, takže máte, podle všeho, z nejrůznějších důvodů, pro podobné reakce, dispozice.
Asi Vás to úplně neuklidní, ale buďte rád, že neřešíte problémy, podobné útrapám většiny dotazujících, kteří se na naši poradnu obrací.
Ze zkušenosti Vám mohu doporučit, že je dobré o svých pocitech i následných reakcích, kromě lékaře, promluvit ještě před odběrem, se sestrou, která bude úkon provádět.
Následně Vám se zmírněním reakce a časnějším zhojením, včetně "vymizení" modřiny, může pomoci například mast Heparoid, nebo ještě lépe Ibalgin Duo Effect (nezaměňovat s Ibalgin gel), který má hojivé účiky Heparoidu v kombinaci s Ibalginem, který, kromě protizánětlivých účinků, tlumí i bolest. Je k dostání ve všech lékárnách, a když jej uskladníte do spodní části chladničky, mimo "mrazák", vydrží Vám jedna "tuba", velmi dlouho.
Možné je i to, že máte křehčí oběhový systém, a že k podobným reakcím může dojít poškozením žíly, výraznějším, než při běžném vpichu, případně jejím prasknutím. I o tom máte příležitost s lékaři i "odběrovou" sestrou, promluvit.
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré,
pohodový zbytek léta,
Amrit Sen.