Pervitin
MikeXx
Dobry deen.
Potrebuju pomoct. Muj bratr bere pervitin na kterem je zavisly. Bude mu 30 a bydli semnou, rodici a babickou v jednom dome. Kdysy i doma hodne kradl veci a penize. Jde tu ale hlavne o jeho chovani. Pri dojezdech krici nekolik dni a noci ze spani, mava rukama, je strasne agresivni a mimo. Mam strach aby nekomu neco neudelal, uz se malem s otcem nekolikrat poprali. Chceme mu pomoct ale neprizna se a strasne dobre manipuluje mou matku o tom ze nebere. Pritom jsme u nej x krat pervitin nasli. Dokonce jsem zjistil prez facebook od koho ho nejspis kupuje. Kdyz na to prijde rec je strasne agresivni, chce se prat nebo vyhrozuje sebevrazdou. Nevime jak s takovym clovekem dal zit a co delat...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taková situace nemá bohužel žádné jednoduché a rychlé řešení. Jde o kombinaci mnoha nepříznivých okolností - bratra zřejmě drogy stále baví, nechce se jich vzdát, pomoc rozhodně nežádá. Navíc se mu daří Vaši matku dobře manipulovat, takže mu to zatím prochází. Dokud to tak bude, není moc, co by se dalo dělat. Bratr samozřejmě bude dělat všechno proto, aby o svoje pohodlí nepřišel, klidně i vyhrožovat sebevraždou, což je asi ten nejsilnější kalibr, který může závislý vůči rodičům použít. Dokud mu to bude s mámou nebo oběma vycházet, nemá důvod něco měnit.
Pokud by se rodiče rozhodli, že chtějí přístup k bratrovi nějak zásadně změnit, pak by bylo dobré zajít se poradit osobně do některého z center, která nabízí pomoc rodinám uživatelů.
Pokud byste měli zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html - je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)