lecba.a věci kolem pervitinu
ogi
Ahoj. Já už jsem sem psal mnohokrát a změnil jsem hovno,takže k věci. Úvaha: léčebna Jemnice,3 měsíce,pokud možno v návaznosti komunita a nejraději Němčice,pac když už tak už,ale mám sice částečném důchod,cca. 6000,-,z toho ale 2000,- úvěr ze stavebního sporeni(rucitelka kamarádka)),4000,- Provident,2000,- telefon,internet(to neresim a Provident taky ne),ale vim,ze minimálně komunita něco stoji a to nemluvim o tom,ze kouřim a to je taky lace. Je mi 50,nikoho nemám,práci max.na černo,úspory dávno v žilách. Jak řešit toto. Nedokážu si představit,ze zadam ceskou sporitelnu o roční odklad splatek z důvodu,ze jsem smazka. A co ty cigara,neverim,jestli se v komunitě vytvářejí nějaký finance? Vypadá to,ze chci hledat problémy a důvody proč to nejde, ale co se tech závazků týče bych poprosil o radu. Situace je vážná a ze bych si počkal 2 roky nez to nějak dokopu a pak si vyrazil dat se do cajku tak je možný,ze to už nebudu umět psát ani číst,anebo me z nějakého brlohu vynesou nohama napřed. Olda

Odpověděl: Markéta Kordová
Oldo, opět Vás zdravím.
Jsem ráda, že žijete.
S příjmy a náklady zápasí většina klientů/zájemců o léčbu, neřešíte nic neobvyklého. Myslím, že vše se dá za pomoci sociálního pracovníka vyřešit, pokud by Váš zájem o léčbu trval.
Terapeutická komunita Němčice (TKN) - Ceny služeb
Pokud má klient legální příjem, přispívá denně 35 Kč na stravu a 100 Kč na ubytování.
Do léčby může nastoupit i v případě, že žádný příjem nemá. Během ní si ve spolupráci se sociálním pracovníkem zařídí sociální dávky a příspěvek na ubytování, ze kterých může náklady hradit.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html
O průběhu léčby zde:
Léčba klienta je v terapeutické komunitě rozdělena na 4 fáze - nultou až třetí. Toto členění odpovídá potřebám hierarchicky strukturované komunity, zároveň také poskytuje klientům pevné zázemí s tím, že se lépe orientují ve svých právech a povinnostech, která jsou každou jednotlivou fází jasně daná.
V nulté fázi, která trvá měsíc, klient dokončuje vstupní procedury, seznamuje se s chodem komunity a učí se respektovat její základní pravidla. Mezi klienty si vybere staršího bratra/starší sestru a ti jsou mu poté nápomocni v hledání místa ve skupině a začlenění se do života komunity. Z řad terapeutického týmu je pak klientovi přiřazen jeho garant, který s ním pravidelně aktualizuje léčebný plán a ve spolupráci se sociálním pracovníkem dohlíží na klientův pokrok v oblasti řešení sociálních potřeb.
První fáze léčby plynule navazuje na nultou, přestup do ní je téměř automatický a klient pokračuje v začleňování se do komunity a ve své stabilizaci v novém prostředí. Klient v první fázi je obecně vnímán jako klient nejohroženější odchodem z komunity a proto je od vnějšího světa částečně izolován. První fáze trvá 6 - 12 týdnů a klient během této doby nesmí, až na výjimečné případy, telefonovat přátelům a blízkým (telefony může přijímat pouze ve stanovenou dobu). Komunitu opouští co nejméně, vždy však jen v doprovodu klienta ve 2. fázi léčby. Klient by měl v průběhu této fáze otevírat svá osobní témata na skupinách a v oblasti sociálních potřeb by měl dosáhnout jejich maximálního možného vyřešení. Obvyklým požadavkem na ukončení této fáze léčby je v oblasti sociálních potřeb zajištění příjmu (většinou dávky v hmotné nouzi, příspěvek na bydlení), zmapování dluhů, dohodnutí splátkových kalendářů s věřiteli a stabilizace sociálních věcí mimo komunitu (pronájem bytu, vrácení státního bytu pokud nelze jinak apod.). Přestup do druhé fáze léčby je pak ritualizován a není automatický, klient se musí před komunitou obhájit a o jeho přestupu hlasuje celá komunita.
Druhá fáze léčby je vnímána, jako vrcholné období léčby v TK. Nejdůležitějšími rysy druhé fáze jsou u klienta zlepšování chování, zvyšování úrovně náhledu, vzestup postavení v komunitě, psychologický růst a rozvoj zralosti a vzrůstající osobní autonomie. Druhá fáze trvá přibližně 6 měsíců. V tomto období již klient více komunikuje s okolím (přátelé, rodina...) a smí také samostatně opouštět komunitu, v případě rodinného výjezdu i na více dní (víkend). Pokud z objektivních důvodů nemohl v první fázi léčby dořešit své sociální fungování, má možnost v tom pokračovat. Důležitým obdobím je pak měsíc před plánovaným (opět ritualizovaným) přestupem do třetí fáze léčby, který je rozdělen na dvě části. První, dvoutýdenní část, klient absolvuje takzvané „opakování fází", kdy je opět v první fázi léčby a toto období slouží hlavně k bilancování a znovuprožívání důležitých momentů, které v komunitě zažil. Zbylou dobu pak klient stráví hledáním práce, kdy se již neúčastní celého programu a má za povinnost zařídit si zaměstnání, do kterého bude docházet po celou třetí fázi léčby.
Třetí fáze léčby slouží k pozvolnému uzavírání terapeutického procesu, zdravé separaci od komunity a přípravě na samostatný život mimo komunitu (pravidelná práce, starost o domácnost, samostatné stravování atd.) Třetí fáze zahrnuje postupné přecházení do života mimo TK, ověřování osobní a sociální zralosti, vytváření individuální sítě pozitivní sociální a psychologické podpory, bilancování a emoční rozloučení s komunitou. Třetí fáze končí výstupním rituálem, opuštěním komunity a nástupem do programu následné péče (doléčování).
Stačí to takto? Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte se ještě ozvat.
Mějte se zatím fajn, Markéta