Přítel a my v pasti
Čikita
Dobrý den,ano myslím tím mne a část rodiny která o tom ví. Bydlíme kousek od Jihlavy.Doporucite mi tedy nějaké místo? A jak přimět přítele aby něco dělal? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Čikito, opět zdravím.
Už mi to dává smysl.
K Vašemu příteli. Myslím, že bude nejlepší, když si vybere některou z terapeutických komunit, seznam najdete v odkazech a Mapě pomoci, které jsem Vám poslal. Rozumějte, aby ho vůbec do léčby v TK přijali, musí prokázat vlastní aktivitu, jinak "se nechytá". Záleží také na tom, kolik mu je let, některé komunity přijímají mladší, jiné zralejší, nebo starší věkové kategorie. To vše se dozví na stránkách jednotlivých komunit.
Kontakty s odkazy na webové stránky, mohou být perfektní příležitostí k tomu, aby si přítel vybral vhodnou terapeutickou komunitu, nebo prošel veškeré informace k příjmu klientů, s fotkami jednotlivých komunit v naší republice:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=7&r=#result
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Před přijetím do komunity je podmínkou absolvovat detox a následně bez přerušení rovnou z detoxu, který je zpravidla na jiném místě, do komunitní léčby nastoupit.
Jak jsem psal, pomoc v tuto chvíli potřebujete především Vy. Kontaktujte odborníky, na které posílám kontakty a domluvte si schůzku. Dozvíte se nejen vše potřebné pro Vás, ale i informace o nejbližších komunitách, seznámí Vás, či přítele, s postupem a podmínkami případného nástupu do léčby. Pokud projeví zájem, podpoří ho a provedou přípravou k léčbě.
Vyhněte se zásadní chybě, zkoušet léčbu domlouvat za něj, příteli to nijak neprospěje, naopak. Vydáte se s otevřenou náručí vstříc dalšímu zklamání. A jak jsem psal, tímto způsobem ho ani nikde, nikam nepřijmou.
Kontakty na nejbližší služby a zařízení:
Kontaktní centrum U Větrníku
U Větrníku 862/17
586 01 Jihlava 1
Mobil: +420 736 523 675
E-mail: kacko@jihlava.charita.cz
Web: http://jihlava.charita.cz/zavislosti/kacko/
AT ambulance
Brněnská 54
586 24 Jihlava
MUDr. Jana Bartesová
Telefon: +420 567 552 111
MUDr. Jana Toufarová
Telefon: +420 567 552 185
E-mail: plj@plj.cz
Web: http://www.plj.cz
Ambulance Adikta pro léčbu závislostí
Dům Zdraví
Vrchlického 57
586 01 Jihlava
MUDr. Juraj Tkáč
Telefon: +420 567 574 555
+420 605 717 470
E-mail: ambulance@at-ambulance.cz
info@at-ambulance.cz
Web: http://www.at-ambulance.cz
Doporučuji Vám dříve, než začnete s přítelem cokoli dalšího řešit, situaci otevřeně konzultovat s pracovníky některé, nebo některých, jihlavských služeb. Předejdete tak přehmatům, které by Vám zbytečně komplikovaly život. Zároveň se dozvíte, jaké konkrétní kroky můžete zkusit podniknout, abyste podpořila motivaci k rozhodnutí a aktivitám přítele, směřujícím k léčbě.
Přeji Vám i příteli hodně štěstí,
Amrit Sen.