Jak poznam jaou drogu syn užil
Gabriela
Dobry den mam prosbu synovi je 17 let a posledni dobou se chva divně.nevraci se mi domu jeho oličej je bledy zničeny a všimla jsem si že ma na ruce stopu po vpychu ale on mi tvrdi že drogy nebere což mu ja nevěřim.od kamaradů mam potvrzeno že drogy užívá .syn je problemoví neposlechne mě a dobrovolně semnou k doktorce nepůjde vůbec nevim jak mam pokračovat a kam jit pro pomoc.na socialce mi řekli že jsou vytíženy a nemaji ted na mě čas ale ja vim že tady hraje čas velkou roly bojim se aby se nepředavkoval nebo se mu něco nestalo prosim vás jak mam postupovat děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte naprostou pravdu, že čas v takových případech hraje velkou roli. Předávkování je už velký extrém, to se naštěstí většinou nestane. Ale čím déle se situace neřeší, tím více se dítě sžívá s drogami a drogovým světem a přibývají mu problémy, kterých je pak o to těžší se zbavit. Navíc, dokud není plnoletý, máte i mnohem více možností, jak na něj působit.
Doporučovala bych Vám zajít celou situaci projednat do některé z poraden pro rodiče a příbuzné. Snad by se Vám společně s odborníkem podařilo najít nějaké řešení. Pokud syn nechce, klidně běžte sama, jeho návštěva není podmínkou.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)