MDMA a játra
Lucic17
Dobrý den,
rád bych se Vás zeptal jak může ovlivnit MDMA funkci jater. Případně jak je nebezpečné užití MDMA pro osobu, jéž v nedávné době (cca 2 měsíce) prodělala mononukleozu.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Netuším, koho se zdravotní problém týká, zda Vás nebo někoho blízkého (?).
Extáze (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud osoba, o které píšete, prodělala v nedávné době mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně.
To byste měl (nebo ten koho se to týká) brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak je lékařem předepsáno a zbytečně neriskovat své zdraví.
Doporučuji této osobě se nejdříve dát celkově do pořádku, počkat na srovnání jaterních testů a dalších výsledků s tímto souvisejícími (obsah EBviru v organismu)atd...
Mějte se hezky.
S pozdravem, MK