Zufalstvo
Amelia
Dobry den, priatel je zavisly na pervitine, uz niekolko rokov. Nechce sa liecit, pochadza z bohatej rodiny prostriedky na kupu drogy ma vzdy. Neviem ako dalej, psychicky ma tyra, aj napriek tomu mu chcem pomoct ale sama to uz nezvladam, mam sa obratit na jeho rodinu? Bojim sa ich reakcie, bojim sa ze ma budu obvinovat z jeho zlyhania, bojim sa ich sklamanych zvari aj toho, ze on ma znenavidi.
Dakujem za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
soužití se závislým člověkem je velmi náročné. Je dobře, že jste se rozhodla nenechat se partnerem a situací dál  psychicky týrat. Je úplně přirozené, že byste se ráda obrátila na nejbližší okolí, tedy jeho rodinu. Na druhou stranu píšete dost důvodů, proč takový krok rozmýšlet. Neexistuje žádná obecně správná odpověď, jestli se na rodiče obrátit nebo ne. Je třeba posuzovat vždy případ od případu. Vzhledem k tomu, že o tom ale sama pochybujete, bylo by asi dobré probrat vše podrobně, nejlépe osobně. Doporučila bych obrátit se na některé z center, která pomáhají rodinám, partnerům a blízkým uživatelů drog. Měla byste prostor vše zvážit, dostalo by se pomoci Vám a snad tak i jemu.
Pokud byste měla zájem, můžete se objednat do naší Poradny pro rodiče Sananim (Žitná 51, Praha 1), na tel. 739 268 527. Pokud je pro Vás Praha daleko a nevíte, kde u Vás hledat pomoc, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda pošlu.
Přeji hodně sil,
zdravím Jana Žáková (Justinová)