Thc
Lad
Zdravím, mám takový dotaz. Hulit jsem přestal před 14 dny a davkovani bylo do té doby tak 5x týdně, za dalších max 14 dni bych mel jit na laboratorni močové testy. Jsem sportovně založen a samozřejmě dodržují pitný režim a zajimalo by mě, jestli z toho mám mit obavy anebo jestli to mam zkusit ještě nejak o par týdnů posunout?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Podotýkám, že uvedené údaje níže, jsou údaje pouze orientační. Je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Dále nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem THC, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla marihuana konzumována.
Neexistuje žádný spolehlivý způsob, jak zázračně a rychle dostat THC z organismu. Jediný zaručený recept je už neužívat. Pokud se budete snažit pravidelně zvyšovat fyzickou aktivitu, při které dochází k rychlejšímu odbourávání tuků a s nimi i metabolitů THC, případně sauna a pití čistících čajů, může se tento proces mírně urychlit. Zásadní pro detoxifikaci, ale stále platí úplná abstinence.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybují v těchto přibližných obdobích:
moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
krev  - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny  - jako u krve
Pro jistotu a Váš klid si můžete na své náklady zakoupit volně prodejný test, v lékárnách jsou běžně k dostání a sám se v domácích podmínkách otestovat, uvidíte...
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište znovu.
S pozdravem, MK