jak uchránit děti před matkou která bere drogy
dcera
Paní V.T. xxxxxxxx 28roků má 2 děti 9 a 2 roky.Žije s mužem který vaří drogy a ona sama drogy bere. Jak jí děti odejmout z péče a nebo jak odnídostat budiše tak si pan říká jinak se jmenuje P. xxxxxxxx. Taky byl zavřený. Jak zachránit spoň děti?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
rozumím tomu, že máte obavy o děti, které žijí v domácnosti s rodiči, kteří užívají drogy. Dobře, že věc nepřehlížíte, všímáte si svého okolí a chcete něco změnit.
Děti to nejspíš doma skutečně nebudou jednoduché. Na druhou stranu samotné užívání drog nemusí vždy nutně znamenat, že se rodiče o děti špatně starají - byť tomu tak nejspíš v řadě případů bývá.
Naše poradna slouží hlavně uživatelům drog, proto se vaším dotazem dostáváme trochu nad její rámec. Dotaz by měl být spíš adresován policii ČR nebo na OSPOD, resp. spádového pracovníka, který se věnuje sociálně-právní ochraně dětí. Zkusil/a jste se obrátit na některou z uvedených institucí? Ve většině případů se můžete telefonicky (i anonymně) zeptat na doporučení a postup.
V případě, že se vám do ničeho takového nechce, pak můžete nabídnout pomoc alespoň rodičům. Pokud by měli zájem řešit svou závislost, mohou se obrátit na celou řadu organizací - počínaje nejbližším kontaktním centrem až po denní stacionář nebo komunitu nabízející léčbu drogově závislému rodiči i s dětmi.
Níže přikládám přehled tel.čísel, kam byste se vy, či rodiče dětí, mohli obrátit:
Policie České republiky 158
OSPOD - zde naleznete kontakty na OSPOD v jednotlivých krajích
Kontaktní centrum - zde kontakty na zařízení nabízející pomoc uživatelům drog či jejich blízkým (rozdělené dle kraje a typu zařízení)
Kdyby bylo potřeba, neváhejte nás znovu kontaktovat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.