můj přítel je závislí na perníku
bambulka
Dobrý den. Potřebovala bych poradit protože už sama si nevím rady. Můj přítel je závislí na perníku. Už to je rok co to bere nemůžu říct že to bere každý den ale bere. Občas to i u něho najdu a vždy se na něco vymlouvá. Píše i o to těm svým (kamarádům) chtěla bych mu strašně pomoct. Říká mi že už je čistý že to nebere ale pak zase se něco objeví třeba že to má u sebe nebo že si o to píše a já vím že mi v tom kecá. Sám mi říkal že by možná potřeboval nějakou pomoc. Jenže sám se nepřizná že je na tom závislí. Je úplně jiný než byl. Proto mu chci pomoct a nevím jak :( děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je těžké někomu pomáhat proti jeho vůli. Přítel si nejdříve musí přiznat, že má problém a být ochotný přijmout nějakou pomoc. To ale neznamená, že Vy máte pasivně čekat, až jemu se bude chtít s drogami přestat. Jeho užívání samozřejmě podstatně ovlivňuje i Vás a Vy se podle toho můžete nějak zachovat. Není vůbec samozřejmostí, že byste musela všechno snášet a ve všem ho následovat. Pokud byste uvažovala, že potřebujete váš společný život změnit, ať už po dohodě s ním nebo sama, a z jeho strany nebo z Vaší, pak by bylo dobré probrat to podrobně a osobně s někým, kdo se orientuje v problematice drog. Nejlepší by bylo obrátit se na některé z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)