vpich jehlou
dada
Dobrý den,píchla jsem se o injekční stříkačku do prstu.Nevím jestli byla použitá nebo nová. Tekla mi ikrev,a prst mě chvíli bolel,vyčistila jsem si to jenom peroxidem do uší a zůstala mi po vpichu maličká černá tečka. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dádo, zdravím Vás.
Nepíšete nic o tom, kde jste a za jakých okolností ke stříkačce přišla a zda připadá v úvahu, že mohla být použita uživatelem drog. Ale píšete na Drogovou poradnu, takže předpokládám, že se toho asi obáváte.
Injekční uživatelé drog jsou mnohem častěji postiženi některými infekčními chorobami, a to zejména těmi, které jsou přenášeny krví - virovými žloutenkami typu C, B a také virem HIV.
Bezprostředně po poranění nechte ranku co nejdéle volně krvácet, krvácení totiž sníží dávku viru, ranku nemačkejte. Po zastavení krvácení ranku důkladně omyjte vodou a mýdlem a ošetřete dezinfekčním roztokem - nejlépe Jodisolem nebo 0,2% Persterilem (mají antiseptický a protivirový účinek).
Co nejdříve vyhledejte praktického lékaře, event. Krajské hygienické stanice nebo se přímo obraťte na nejbližší infekční oddělení nemocnice s poliklinikou. Pro jistotu by bylo rozumné se po inkubačních dobách nechat otestovat (inkubační doby: Hepatitida A - 15 až 50 dní, Hepatitida B - 30 až 180 dní, Hepatitida C -  15 až 160 dní. Testy na HIV jsou zjistitelné testem nejdříve za 3 týdny od nákazy/bezpečně až za 2-3 měsíce. To znamená, že pokud se test provede dříve, není jistota, že testovaná osoba není nakažena).
Přeji, ať se Vám vše zmíněné vyhne obloukem, pro příště doporučuji větší opatrnost!
S pozdravem, MK