Štitná žláza
amálka
Dobrý den ,chtěla bych se zeptat užívám pervitin denně ... Boužel jsem ještě nedosáhla plnoletosti a obvodní doktorka mě poslala na vyšetření štitné žlázy tutíž odběr krve ,protože mám podvýživu a ona má podezdření na hyperfunkci štitné žlázy ,chci se zeptat pozná se ztoho užívání drog a májí nějkaý vliv na štitnou žlázu ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Z vyšetření se patrně užívání drog nepozná, to by Vám museli dělat test speciálně na přítomnost drog, což s největší pravděpodobností nebudou.
To, co mě ovšem napadlo při čtení Vašeho dotazu jako první, je to, že ta podvýživa bude způsobena spíše pravidelným užíváním pervitinu. I když nevylučuji i nějaké další zdravotní potíže, to samozřejmě nemohu takto přes internet posoudit.
Paní doktorka by možná přehodnotila své rozhodnutí poslat Vás na testy týkající se hyperfunkce štítné žlázy, pokud by věděla, že pravidelně berete pervitin. Na první pohled totiž Vaše tělo vykazuje některé podobné známky jako u poruchy funkce štítné žlázy.
Jen pro Vaši informaci kopíruji ze zdravotnického webu pro veřejnost příznaky hyperfunkce štítné žlázy:
"Zvýšená činnost štítné žlázy se může projevit následujícími příznaky:
- vykulené oči
- bušení srdce, zrychlený tep, mohou se objevit i arytmie
- třes rukou,
- průjem,
- zrychlená řeč,
- zvýšené pocení,
- nervozita,
- na krku se může (ale nemusí) objevit zvětšení štítné žlázy neboli struma."
Nenalezla jsem nikde informaci o tom, že by užívání pervitinu mělo nějakou přímou souvislost s vyvoláním hyperfunkce štítné žlázy. Nalezla jsem ale právě informace o tom, že lidé s hyperfunkcí štítné žlázy se mohou projevovat jako kdyby užívali amfetaminy (zhubnutí, zrychlenost reakcí, řeči, zrychlený tep, neobvyklý vzhled očí...). Takže paní doktorka nejspíš považuje to, jak vypadáte a jak se chováte, za projev hyperfunkce štítné žlázy... protože jí asi nenapadlo, že berete pervitin. Předpokládám, že pokud na vyšetření půjdete, tak se zjistí, že máte štítnou žlázu v pořádku... Mohu se samozřejmě mýlit, ale celé mi to dává dohromady tento obrázek.
Každopádně, pokud berete pervitin denně, tak se dříve nebo později nějaké psychické či fyzické problémy, včetně závislosti, objeví. To, že by se na Vaše braní pervitinu přišlo při zdravotním vyšetření a krevních testech, není zdaleka to nejhorší, co se Vám může stát.
Zatím přeji hodně štěstí. A zkuste být na sebe víc opatrná. Každodenní užívání Vašemu organismu určitě neprospívá, a i když se potíže se štítnou žlázou nepotvrdí, neznamená, že do budoucna nenastanou nějaké jiné.
Bára Orlíková