marihuana ve škole
Markéta
Hezký den, mám prosbu. Syn se mi svěřil, že ve třídě dva spolužáci kouří marihuanu a nabízejí ji ostatním. Jak máme reagovat? Je nějaká možná přednáška- diskuze, která by jim pomohla pochopit zákeřnost marihuany? Je nějaký preventivní program pro školy? Syn je v 9.třídě. Nechci oslovit přímo rodiče těch dětí, nemůžu zklamat synovu důvěru.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rozhodně je dobré ocenit, že se Vám syn svěřil. To je moc dobrý začátek. Zkuste se s ním o problematice bavit Vy, pravděpodobně toho bude spoustu vědět, něco můžete najít společně na internetu, třeba přímo na naší poradně http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html nebo na serveru www.odrogach.cz.
Každá ZŠ by měla také mít ucelený program prevence, včetně té drogové. Zeptejte se syna, čím už prošli se třídou, případně je také na každé škole preventista, můžete se obrátit na něj, nebo na výchovného poradce. Nemusíte říkat žádná jména, jen se nezávazně optat, jak je to s prevencí a jaká je podle nich situace v jejich škole.