Zavislost alebo ludia??
Jankal
Dobry den. Moja sestra uziva pervitin aj marihuanu uz asi 5rokov.teraz ma 23 takze zacala ako tinedzerka. Ked som na to prisla tak som sa jej to snazila vyhovorit ale ona tvrdila ze to nic nieje ze je to raz za cas a nikomu to nezaskodi ze to robi len na diskoteke a to nie je zle. v skole mala stale dobre vysledky, do prace chodila ako mala v tomto smerr ju to nijak neovplyvnilo, sem tam bola nervozna ale to bola aj pred tym nez s tym zacala takze som si povedala ze asi to fakt bolo len na disko a okay nechala som to tak.... po skole odisla do zahranicia a na poslednej navsteve sa mi zdoverila ze s tym neskoncila, ze je to aj v zahranici a ze uz si zacina uvedomovat ze uz to nie je len tak . pervitin uziva takmer kazdy vikend a cez tyzden si zafajci travu. Myslim ze je dobre ze sa so mnou o tom zacala rorozpravat a ze si uvedomuje ze to uz je problem ale ja neviem ako jej mozem pomoct. Vravela ze s tym chcela seknut uz vela krat tak ako aj ludia s ktorymi je v zahranici. Ze stale si povedia ze uz konec jeden druhemu aby sa na to vykaslali ale tam potom prichadza ten hlavny problem ze pride vikend a aj ked niektory najprv povedia ze nie tak sa aj tak zlomia ked vidia ako to robia ostatny chcu aj oni.najhorsie na tom je zensa v tomto striedaju a ovplyvnuju sa zlym smerom.. uplne staci ked s tym zacne jeden z partie a ten da chrobaka do hlavy ostatnym. Z toho co mi vravela si myslim ze im chyba silna vola odmietnut aj napriek tomu ze si to zoberie niekto iny. Keby to mozno dokazali tak ani ten co s tym zacal sa na to nakoniec vykasle.Co by ste mi poradili? Je to mozne vobec dokazat to takym sposobom?. Ja som jej vravela nech sa na nich vykasle to ze oni nieco maju neznamena ze ona musi tiez ze nech povie nie a hotovo ona mi na to povedala ze to nie je take jednoduche ako si myslim.. tak ja neviem myslite ze je nejaka sanca ze to raz zvladne ? myslite ze je nejaka sanca ze si pomozu medzi sebou pri odmietnuti tak ako si pomahaju pri opaku?myslite ze sestra presvedci niekoho z nich aby sa na to vykaslali? Alebo to skor bude stale tak ze to proste urobi s nimi? je na tom zavisla alebo to robia len ty ludia a ten zvyk? Vravela ze mali niekedy aj take obdobie ze to nerobili aj ked na to pomyslela ona tak ostatny ju stopli ze nechu tak sa nic nedialo alebo naopak a citila sa dobre. Ale potom po nrjakom case to prislo znova a uz to islo. Ja to neviem pochopit. Bola som v soku ked mi vsetko zacala hovorit.budem vdacna za vsetky nazory rady aj skusenosti.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Janko.
V partě je síla, to je známé. Závislost na drogách je provázena i silnou vazbou na lidi z drogového prostředí, jde to ruku v ruce. Leckdy je pro naše klienty těžší přetrhat vazby, než samotné vysazení drog.
Pokud se chce sestra zbavit drog, měla by se v první řadě začít stýkat pouze s lidmi, kteří žádné drogy neberou. Pokoušet se o abstinenci mezi uživateli drog je prakticky nemožné, vždy je to bohužel jen otázkou času, kdy osoba, která se o abstinenci pokouší, selže...
Doporučuji vyhledat odbornou pomoc, můžete i jen Vy sama využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky a v osobním kontaktu se více a podrobněji poradit, co byste Vy jako sestra mohla udělat, jakou zvolit vhodnou komunikaci, jak motivovat, jaká nastavit pravidla, doplníte si informace...
Píšete slovensky, netuším, kde žijete. Pro jistotu dávám odkazy s databázemi odborný pracovišť jak v SR, tak v ČR.
Slovensko
http://www.infodrogy.sk (rubrika Pomoc a podpora - po té podrubrika Adresář organizací)
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Čechy
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ (rubrika Mapa pomoci)
http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Mějte se fajn, kdyby Vás ještě něco napadlo, klidně napište.
S pozdravem, MK