hiv hepatitida c
Marek
Dobrý večer je možné se nakazit hiv nebo žloutenkou typu c tímto způsobem a pokud ano na kolik procent je nákaza pravděpodobná: hiv nebo žloutenkou typu c nakažený člověk používal malé nůžky z manikúry a střihnul se do krve po dvou měsících je použil jiný člověk který nebyl ničím nakažený a stříhnul se do palce na ruce i se o ně píchnul šla kapka krve z místa píchnutí popřípadě jak dlouho přežívá hiv a žloutenka typu c na nůžkách holení kdyby se někdo jiný o tyto nástroje poranil aby se nakazil děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Marku.
I přesto, že pravděpodobnost nákazy tímto způsobem je nízká (viry HIV a hepatitida B a C jsou extrémně citlivé na vyschnutí, vydrží aktivní v řádu několika minut), přece jenom jistota je jistota. Doporučuji navštívit lékaře a to v odstupu 3 až 6 měsíců od zranění a nechat se raději otestovat.
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
Můžete se obrátit na jakékoliv infekční oddělení nemocnic nebo zdravotní ústav (hygienickou stanici), případně využít některý z uvedených kontaktů:
AIDS centrum Fakultní nemocnice Bulovka
Budínova 2, Praha 8
Tel: 266 082 628, 266 082 629
Doc. MUDr. Staňková Marie, Csc
http://www.fnb.cz
Zdravotní ústav Poradna HIV/AIDS
Myslíkova 6
Praha 2
Tel: 222 584 639
MUDR. Antošová Danuše
http://www.zupraha.cz
Poradna pro choroby jater pro Prahu a okolí
Vladimírova 10
Praha 4
Tel: 234 091 142
MUDr. Řehák Vratislav
http://www.hepatitis.cz
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK