Narodi se zdrave?
Hloupa
Dobrý den, mám problémy už dlouho s drogami nejvíc s pervitinem 3-4roky .
Před 6 měsíci jsem otěhotněla .
Zjistila jsem to v 15tt a dokud jsem o těhotenství nevěděla bohužel jsem užívala pervitin .Vše jsem své gynekoložce řekla a jediné co zatím vím je že je asi podle ultrazvuku a různých vyšetření která sem musela podstoupit Zdraví ...
Jsem nesmírně. Zoufalá se sama sebe. Žiji o 60% zdravěji a drogy jsem vydržela si nedat asi dva měsíce (chci být upřímná)p když jsem si dala po těch dvou měsících tak pak už jsem vydržela jen blbých 14 dní ..
Pervitin jsem vždy při těhotenství kouřila \"myslím že je to bezpečnější\"
Teď jsem měla na posledy před týdnem a vážně nevím si se sebou rady jelikož to je vždy jednou za 2-3tydny .
teď už vím že od této chvíle to v životě v těhotenství neudělám,
Dokonce tomu i věřím .
Své dítě čím dál víc miluji a nechci o něj přijít nechci ať je kvůli mě hloupé nebo má nějaké zdravotní potíže.
Modlím se ať je zdraví a vše zvládne .
Moje Otázky jsou teď hlavně o tom co teď ?
Myslíte že je šance že třeba bude kvůli mě hloupí i když fyzicky je zdraví?
Nevíte co bych teď měla dělat aby dítě se cítili co nejvíce zdravé ?
Mohlo se už stát že je závislý ?
Co dělat teď v 5měsíci těhotenství kdy chci o 100% změnit svůj vztah k drogam,když jsem zatím dokázala jen60%.
Také kouřím ale snažím se kouřit elektronku ..
MOC VAS PROSÍM PORAD TE MI .
BUDU VDĚČNÁ

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete a sháníte si informace. Přece jenom, za této situace již nerozhodujete pouze sama za sebe. Co se týče vývoje embrya, tak zde platí pravidlo, že v prvním měsíci těhotenství miminko buď přežije, bude v pořádku a poškozené buňky se nahradí. Nebo nepřežije a dojde k samovolnému potratu. Teď to možná vyzní špatně, ale je to takové ,,buď" a ,,nebo"... což i dle vyšetření v tuto chvíli víte, že miminko máte.
Stimulační drogy nevyvolávají fyzický návyk (který by pak pociťovalo i nenarozené dítě), tudíž vysazení pervitinu není pro miminko takový šok, jako kdybyste byla uživatelkou látek opiátového typu, na které fyzický návyk je. V tomto případě, by to chtělo se dalším konzumacím již zcela vyhnout, jelikož užívání pervitinu v průběhu těhotenství má samozřejmě vliv na nenarozené dítě.
Níže uvádím zdravotní důsledky pro matku a především pro dítě v průběhu těhotenství a po porodu (z www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně, bulletin Zaostřeno na drogy s tématem Návykové látky v těhotenství):
"Stimulancia způsobují periferní vasokonstrikci, tachykardii matky, zvýšenou irritabilitu dělohy. Výrazná vasokonstrikce způsobuje snížení průtoku v děložní tepně, zvýšení vaskulární rezistence, což se projeví jako hypoxémie, hypertenze a tachykardie plodu. Vlivem chronické hypoxie se rodí plod s nízkou porodní hmotností a se známkami nitroděložní růstové retardace. Je prokázáno rovněž vyšší procento předčasných porodů. Při abúzu metamfetaminu je také prokázán vyšší výskyt placentárních změn, které mohou vést k odloučení placenty a syndromu náhlého úmrtí novorozence. Časné důsledky působení drogy na novorozence - novorozenci vystavení účinkům stimulačních drog samotných nebo v kombinaci s jinými drogami vykazovali nižší porodní hmotnost, menší obvod hlavičky, kratší dolní končetiny, vyšší relativní riziko výskytu defektů močové a pohlavní soustavy a nižší skóre v neonatálním hodnocení vývoje ve srovnání s dětmi bez drogové expozice. Děti vystavené účinkům stimulačních drog jeví známky akutního abstinenčního syndromu, pro který je typická menší intenzita a kratší trvání, než můžeme pozorovat po opiátech. Projevuje se přítomností hypertonu, irritabilitou, bleskovými reflexy, křečemi, apnoickými pauzami, průjmy. Mohou se vyskytovat poruchy spánku, třes, abnormální evokované zrakové potenciály a abnormální EEG záznam. Pozdní důsledky působení drogy na novorozence - četné studie zaznamenaly neurobehaviorální a vývojový deficit u dětí vystavených in utero účinkům stimulačních drog. Další zaznamenané známky intrauterinní expozice jsou zvýšené riziko anomálií srdce a vylučovací a pohlavní soustavy, nekrotizující enterokolitidy a krvácení do mozku. Během dětství trvá zvýšené riziko syndromu náhlého úmrtí dítěte."
Dále vkládám odkaz s informacemi o terapeutické komunitě, která se přímo specializuje na léčbu matek/uživatelek. Zde probíhá léčba drogové závislosti a matka má své dítě po celou dobu u sebe, nejsou tedy separovány.
Více informací o tomto léčebném zařízení, kde se matky léčí společně se svými dětmi zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
O podmínkách příjmu do zařízení se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu napsat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela.
U Vás se přímo můžete obrátit sem a nechat si pomoci, jak jsem již zmínila, doporučuji to udělat hned.
Kontaktní centrum, Renarkon o. p. s.
Zengrova 69
Ostrava - Vítkovice
Tel: 595627005, 602670789
Email: kcova@renarkon.cz
Kontaktní osoba: Bc. Beáta Oravcová email:  vedkcova@renarkon.cz
Provozní doba: PO - PÁ 9.00 až 16.00
Více zde: http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-ostrava/leve-menu/kontaktni-centrum-ostrava
Nebojte se s kolegy spojit.
Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá a jak se Vám a miminku daří. Mějte se hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem MK