Abstinenční příznaky
Venca
Dobrý den, užíval jsem pervitin dá se říct ve větším množství velmi pravidelně zhruba od 16 do 18 let. Pak velmi málo pravidelně s hodně velkými odstupy zhruba do těch 21 let. Chtěl bych se zeptat jestli existuje nějaký způsob léčby (medikamenty), který by mi zvýšil schopnost se soustředit, pamatovat si věci a hlavně schopnost správně (i v normální míře) emočně reagovat jako dřív. Nepociťuji nějak zvlášť deprese nebo úzkost. Toto jsem byl schopen odbourat jiným životním stylem než jsem byl zvyklý, cvičením , chozením do práce, mezi lidi. Prostě a jednoduše zavedl jsem si pravidelný režim, snažím se zlepšovat v time managementu a co nejméně být líný. Avšak cítím se velmi často takový emočně oploštělý, stává se mi, že se nemám chuť bavit s lidmi, přitom mám lidi rád (a míval jsem je rád). Vím, že spoustu bývalých fe%táků se s tímto problémem určitě potýká a chci se vás zeptat jestli existuje něco, nějaká metoda nebo medikace, která by mi alespoň trochu zmírnila tyto psychické komplikace, které cítím při každodenním životě. Nevím kde jinde bych se mohl zeptat než tady. Děkuji moc za odpověď, budu vám moc vděčný pokud mi poradíte. :) Ahoj a hezký den vám přeji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Venco.
Je skvělé, že se Vám podařilo pervitin ze svého života vypustit. Dle toho co píšete, tak jste se toho zhostil velmi dobře (záliby, změna životního stylu, snaha dělat nějaké činnosti co s drogami nesouvisí atd.) - v tom určitě pokračujte.
Bohužel, jsem z Vašeho příspěvku nevyčetla, jak dlouho se Vám už abstinence daří. Problémy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé, většinou s délkou abstinence postupně vymizí a abstinující se osoba se postupně opět vrátí do normálu a to i v oblasti prožívání. Chce to čas, výdrž a trpělivost.
Těžko dělat objektivní závěry přes internet a s minimálním množstvím informací, k zodpovědnému závěru by byl třeba osobní kontakt. Pokud nepociťujete úzkosti a deprese, asi bych se pokusila medikaci vyhnout. Spíš bych se pokusila vše, o čem píšete řešit psychoterapií a tím že, budete o svém prožívání hovořit.
Netuším, zda jste se na odbornou pomoc obrátil nebo zda to máte v úmyslu. Kdybyste o této možnosti uvažoval a nevěděl kam si případně zajít, můžeme Vám nabídnout nějaké kontakty, stačí uvést, jaká větší města máte v dobré dostupnosti.
Když tak ještě napište. Kdybyste chtěl napsat více, můžete využít i skrytou poznámku, ta není součástí veřejného webu (zobrazí se pouze pracovníkům této poradny).
Tak to zvažte, v případě potřeby napište.
Přeji dostatek sil do dalších abstinenčních období!
S pozdravem MK