Metabolity THC v moči
Karel
Dobrý den,
Před pár dny jsem si dělal test na marihuanu v moči a po 50-60 dnech nekouření jsem byl stále pozitivní v testu 50ng/ml. Nicméně dnes jsem sem si udělal tento stejný test znovu a vyšel mi negativní. Má otázka je, jak dlouho by mohlo trvat než množství těchto metabolitů THC klesne pod hranici z 50 na 20ng/ml ? Čeká mě totiž striktnější testování moči než na těchto volně dostupných z lékarny.

Odpověděl: Amrit Sen
Karle, zdravím Vás, diky za důvěru.
Každý člověk je specificky nastaven a také schopnost organismu, respektive metabolismu každého jednotlivce se může lišit. Záležet může i na jeho dlouhodobé i momentální kondici a dalších faktorech.
Pominu li druhy a typy testů, jsou jimi především množství a kvalita drogy, kterou člověk užil, užíval, či užívá, samozřejmě čas, který uplynul od posledního užití, také frekvence užívání a podobně.
Pozitivitu oientačních testů, které se prodávají v lékárnách, na internetu, a které běžně používá i policie, přestože mohou mít relativně vysokou spolehlivost, může 100% potvrdit, nebo vyloučit, pouze nákladný laboratorní test. Možná jste v poslední době, díky medializaci zaregistroval, že vykázání falešné pozitivity není ničím vzácným. Stát se může i to, že vadný test reagovat nebude.
Že Váš test reagoval i po 50 - 60 dnech od doby, kdy jste THC užil naposled, je extrémní. Napovídá tedy buď o tom, že jste byl do té doby dlohodobějším a intenzivním uživatelem, nebo spíš, že šlo prostě o vadný test.
Striknějším testem z moči míníte laboratorní test? Z jakého důvodu byste jej měl podstoupit? Pokud nejde o úřední záležitost, spojenou s vyšetřováním, či podezřením ze spáchání protiprávního jednání, kdy je nařízení laboratorního testování běžné, komu stojí za to, investovat poměrně vysoké náklady? Jste snad v procesu léčby závislosti? Protože i při řešení, občansko - právních sporů, například péče o dítě, nebo úpravě kontaktu, apod., většinou úřadům stačí výsledky z orientačních "rychlotestů", ať už jsou z moči, slin, nebo potu.
Jak jsem psal, člověk je individuál, takže na dotaz, kdy Vám hladina metabolitů THC klesne pod hranici z 50 na 20ng/ml, neodpovím. Přikládám ale obecný přehled detekovatelnosti THC, podle kterého se můžete snadno zorientovat:
Přítomnost THC se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jeho množství a kvalitě, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná, jako u testů ze vzorku krve.
Stačí takto?
Hodně štěstí, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.