chci přestat brát drogy
piki
Dobrý,den jemi 25 let a beru pervitin 6let nedaří se mi prestat neustále to vyhledávám poslední roky my připadá že mam schyzofrenii neuslale mam pocit že mne nekdo pronasleduje a slysim hlasy prosim poradte mi co mam delat dekuji piki

Odpověděl: Amrit Sen
Piky, zdravím Vás.
Cením si Vaší otevřenosti, že píšete, může být dobrým startovním krokem k úzdravě. 6 let na pervitinu je dlouhá doba, že se Vám vlastními silami nedaří abstinovat, je normální a bohužel, běžné.
Rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu užívání, podle všeho i závislost, řešit. Je na čase, jinak riskujete, kromě jiného i to, že se zblázníte. Tedy že se nemusíte psychicky úplně uzdravit, i kdybyste už nadobro žádné drogy neužíval. Podle popsaných problémů jsou pro Vás rizikem všechny drogy. Kromě psychostimulantů, vzhledem k psychickým potížím, zejména halucinogeny a drogy, obsahující THC.
Proto Vám doporučuji, nezůstávejte na problém sám. Kontaktujte odbornou podporu a pomoc. Spojte se, nejlépe nejdříve telefonicky, pracovníky některé služby v okolí, která pracuje s uživateli návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Může jít o zcela nezávazný pohovor. dostane se Vám přijetí i respektu, že jste dokázal přijít sám. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, ani Vás k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, můžete jen získat.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak na to. Jak při minimalizaci útrap vystoupit z bludného kruhu co nejbezpečněji, získat, udržet a upevňovat stabilitu. Co dělat pro sebe, abyste dokázal vytrvat, a mohl mít radost ze života bez drog, také co podniknout pro úzdravu psychických potíží.
Nejbezpečnější bude domluvit si průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, jak je život přinese. Také jakých chyb byste se měl vyvarovat, případně do jaké terapie, která Vám mohla, podle Vašich potřeb a očekávání, nejlépe sedět, se zapojit.
Nesejde tolik na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, případně denní stancionář, nebo podobný typ služby.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty obratem pošlu.
Jak je můžete vyhledat sám, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdybyste cokoli potřeboval, napište. Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jak se situace vyvíjí.
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen.