pervitin na dlaních
lolaka
Dobrý den, mám asi trochu netradiční dotaz. Dostal se mi do rukou pervitin, ale odmítl jsem ho na poslední chvíli užít a pouze si sáček s ním vysypal na dlaně a ty si pak chvíli mnul. Měl jsem pocit, že se prášek na dlaních rozpustil (ruce byly trochu zpocené). Asi po pěti minutách jsem si pak ruce umyl mýdlem. Zajímalo by mě, jak hodně jsem mohl být intoxikován. Je pravda, že mě dlaně potom chvíli brněly a druhý den jsem měl trochu sucho v puse, ale v psychické rovině jsem vůbec nic nepozoroval, nijak mě to nenabudilo a naopak asi za 2 hodiny po \"užití\" jsem usnul. Je ale taky pravda, že jsem byl trochu pod vlivem alkoholu. Kolik bylo pervitinu nevím, ale přišlo mi ho málo (údajně měl cenu 250 kč). Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pervitin se vstřevává při kontaktu se sliznicí (tedy při aplikaci sniff, per os nebo při kouření) nebo při intravenózním užití. Přes kůži se pokud vím příliš nevstřebává. Velmi pravděpodobně by vám testy vyšly negativně (pokud byste na ně nesahal rukama a nekontaminoval je jinou cestou) a nejspíš jste vůbec pervitinem ovlivněn nebyl. Kůži na rukou jste měl nejspíš pouze podrážděnou chemickými látkami - však složení pervitinu bývá různé a kůže je poměrně citlivá. Sucho v ústech bych pak spíš přičítala jiným okolnostem - že by nedostatek přísunu nealkoholových tekutina a větší teplota v posledních dnech?
Přesto mi vlastně není jasné, z jakého důvodu se ptáte - máte obavy z toho, že jste byl ovlivněný pervitinem? Zní to trochu, jakobyste o užívání pervitinu uvažoval, nebo je to naopak tak, že se snažíte přestat?
S přáním pěkného dne,
Gabriela M.