Pervitin-toxicka psychoza?
Natalie
Dobry den, opakovane u partnera, ktery semnou uziva deno denne pervitin snupanim pocituji, ze bud po delsi jizde nebo na dojezdu meni osobnost, je paranoidni, vztahovacny, nelze mu absolutne nic vysvetlit, je abnormalne precitlively, nedokazu mu nic logicky vysvetlit, je agresivni (fyzicky me napada), ja se do toho pridam, je z toho potom obrovska hadka a rvačka. Kdyz nebere pervitin treba tri dny ho tedka nebral a byl naprosto tolerantni, klidny, skvely partner, naprosto dokonaly muz mych snu jakeho miluju. Oba sme se shodli ze uz to brat nebude(ja nemam takove problemy jako on) oba sme si rekli ze urcite je to vse pervitinem,protoze sam me v normalnim stavu bez drog dokaze vse odsouhlasit co se v dane situaci v jeho stavu dělo neprimereno,sam sobe se divi a neskutecne vseho lituje. Kdyz sme se shodli ze prestane,dnes si dal tak ctvrtku (jeste do toho seklyho parna),jen aby zkusil jestli je to seknuty nebo jestli je to v poradku(to parno bylo pro me),kdyz to vyzkousel a ja si dala taky, porad byl jeste v pohode, ale ja jsem chytla nejakou depresi, zacla do nej utocit, protoze me necim vytocil, jenze dalo se normalne pohadat vyresit a byl by klid(sam moc dobre ví,ze me se da sklidnit daleko lepe nez jeho), jenze nejak sme se do toho zamotali a u nej se ze strachu projevili opet priznaky toxicke psychozy,zacal rikat veci,co normalne nerika, zacal rikat veci, jak kdyby cely svet byl proti nemu, i moje rodina, i ja, zacal mit na me opet narazky a podeziraci poznamky,uplne se odeme odloucil,poslal me do prdele a sem si jista ze si to vse opet klasicky jako vzdy uvedomi. Moje otazka zni - proc se to znovu stalo? Ted tri dny bez pervitinu byl nejlepsim chlapem, ktereho sem si mohla prat a dal si jen ctvrtku a uz to zacalo,myslite si ze mu staci i malo,nebo ze na nej dolehl uz dojezd skrz to ze to byla ctvrtka, ktera jeste ke vsemu byla seknuta(smichana). Takze jedna se o dojezd nebo stacila ta ctvrtka? Kazdopadne at je to jakkoliv i kdyby bral jednou za cas ani na ty pripady s dojezdem nejsem zvedava takze by nemel brat VUBEC. jen me zkratka zarazi cim se to tentokrat stalo? Prosim rychle odpovezte. Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Natálie.
Těžko dělat tímto způsobem na dálku, přes internet a s minimálním množstvím informací nějaké objektivní a především zodpovědné závěry, to zkrátka nelze.
Pokud se přítel nacházel v toxické psychóze, další užití (a to včetně THC) může tento stav posílit a vygradovat. Aby psychóza odezněla, je třeba udržet abstinenci a to v dlouhodobém horizontu. Pokud šlo tedy o toxickou psychózu, což tímto způsobem nepoznáme.
Dále, jste oba uživatelé drog. Vaše úsudky (a teď se prosím nezlobte) také nemusí být vždy zcela objektivní. Není nic neobvyklého, že osoba pod vlivem drogy má úsudek zkreslený. Těžko, tedy usuzovat, kdo je na tom z Vás dvou lépe či ne. Rozhodně by bylo rozumné, kdybyste se oba (ale každý sám za sebe) obrátili na odbornou pomoc a Vaši situaci probrali osobně.
Víte kam si případně zajít?
Netuším, kde žijete. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše zařízení a kolegy zde:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon:     283 872 186
Email:  kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sama (stejně tak přítel) svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Mějte se hezky, přeji oběma dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat.
S pozdravem MK