Přitel šňupe pervitin
Annie
Dobrý den,
chtela bych pozadat o radu, co mam delat se svym přitelem. Přiteli je 18 a šňupe pervitin. Vyzkoušel poprvy v 15 a od te doby se toho nemůže zbavit. Dřiv bral každý den ted si dava jednou za 12 dní. Mne se to samozrejme nelibi, lze mi do oci, ze to neni pravda pritom 100% vim, ze si dal. Opravdu uz jsem z toho zoufala přitele nechci ztratit, ale taky nechci, aby do toho spadnul uplně. (Stale bydlí u rodičů a ty samozřejmě nic nevědí)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace je složitá v tom, že máte jen omezené možnosti, jak na přítele působit. Dokud s ním budete, nezbývá než dokola říkat, že se Vám to nelíbí, otravovat ho tím a doufat, že to pro něj bude tak nepříjemné, že se raději drog vzdá a bude mít spokojený vztah. Také se to ale nemusí stát a pak budete donekonečna "otravná" a vztah tím bude trpět. Nebo se rozhodnete, že něco už nejste ochotná snášet, to mu sdělíte, pak ale budete muset své ultimátum dodržet. Tedy v případě, že on podmínku nedodrží, např. od něj odejít. To pro Vás možná v tuto chvíli není představitelné.
Rozhodně nejste zodpovědná za to, jestli přítel do drog spadne nebo ne, měla byste spíš zvažovat, jestli takový vztah, kdy Vám neustále lže, je to, co chcete. Také byste měla být v takovém vztahu vždy opatrná, aby Vás nakonec jeho užívání nestáhlo k drogám také. Každý si sice myslí, že jemu to nehrozí, ale nebyla byste bohužel první ani poslední.
Kdybyste potřebovala situaci podrobněji probrat a rozhodnout se jak dál, pak by bylo nejlepší zajít osobně do některého z center, která pomáhají blízkým uživatelů. Pokud byste měl zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a pokud budete chtít, pak i anonymně.
Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, pokud napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)