Extáze & antibiotika
Rein
Dobrý den, dnes jsem byl na kožním kvůli většímu uhru, který se tvořil pod okem u nosu. Chtěl jsem se zeptat, zdali se s tím nedá něco udělat, aby to do soboty bylo lepší alespoň po vizuální stránce. Následoval jednoduchý chirurgický zákrok u doktora ORL. Byly mi ale předepsány antibiotka (týden, 500mg), kvůli případnému zánětu - prý aby se nedostal žílami do mozku, což by mohlo vyústit v trombózu. Takže žádná nemoc, jen hloupé akné na špatném místě.
Můj dotaz zní, v jaké míře by byl špatný nápad užití extáze na nadcházejícím festivalu (od neděle) - alkohol jsem už pomalu začal dopředu oželovat.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru a otevřenost.
Dobře, že máte starost o zdraví a ptáte se. Chápu, že Vám nemusí být příjemné ukazovat se s přechodnou "vadou na kráse", ale doporučuji postižené místo nezakrývat ani nepřekrývat. Pár dní to prostě vydržte, "na vzduchu" se místo rychleji zahojí a předejdete tak i případným komplikacím.
Správně jste se rozhodl oželet alkohol, pít byste ho neměl určitě po dobu užívání antibiotik, stejně tak doporučuji vynechat ostatní drogy.
Dávat si extázi by byl v těchto dnech opravdu špatný nápad. Každé užití drog, tím spíš stimulačních, je pro organismus zátěž, takže byste riskoval další komplikace, oslabil jak imunitní systém, tak léčebnou odezvu a účinek užívaných antibiotik. Měl byste být v klidu a spíš si odpočinout, než strávit sice možná baječnou, ale také upocenou noc v hluku a kouři, s rizikem dehydratace.
Akce podobného typu doporučuji odložit na dobu po dobrání antibiotik (nemám na mysli, abyste s posledním antibiotikem polknul extázi a šel hned "pařit") a úplného zhojení postiženého místa, tedy na dobu, kdy budete zdravý, v klidu, pohodě a bez případných úzkostí z toho, že nejste spokojený se svým vzhledem.
Neodpustím si připojit užitečné odkazy na našich i dalších stránkách, které se, kromě jiného, zabývají i riziky, spojenými s užíváním MDMA:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.odrogach.cz/skola/uzivani-navykovych-latek/informace-o-drogach/extaze-a-tanecni-scena2.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/rizika-a-zdravotni-problemy/extaze-a-deprese.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
http://www.prevcentrum.cz/Extaze
http://www.extc.cz/extaze.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
brzy se uzdravte, Amrit Sen.